در حال بارگذاری ...

قیمت طرح نهضت ملی مسکن در تمام پروژه های استان تهران یکسان است

هم اکنون طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد ، قرچک با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و همچنین پروژه های جدید در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، رباط کریم ، نصیرشهر با میانگین ۵ درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال اجرا است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : قیمت نهضت ملی مسکن در تمام پروژه های استان تهران بر اساس مصوبه شورای مسکن یکسان است .

حسین جنتی با اشاره به اینکه قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان مثل پرند با سایر شهرها یکسان است گفت : آورده عضو متناسب با متراژ برای هر پروژه متفاوت است و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد میزان ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت توسط دولت به پروژه ها پرداخت می شود . هم اکنون طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد ، قرچک با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و همچنین پروژه های جدید در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، رباط کریم ، نصیرشهر با میانگین ۵ درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال اجرا است .

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام به صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد ، افزود : تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران  ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر هستند . بر اساس تایید کمیسیون ماده ۵ استان و تاییدیه نقشه های معماری توسط این اداره کل متراژ واحدها از ۵۰ مربع متر تا ۹۰ متر مربع به پیمانکاران ابلاغ شده است .

وی ادامه داد : مراحل واریز بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها از متقاضیان اخذ می شود ، پس از تایید اولیه و افتتاح حساب ۴۰ میلیون تومان و سایر اقساط بر اساس فونداسیون ، اتمام فونداسیون ، اسکلت ، سقف ، سفت کاری ، نازک کاری و کارهای پایانی از متقاضیان اخذ خواهد شد .

جنتی در پایان  گفت : قرارداد مسکن با متقاضیان نیز پس از مشخص شدن قیمت نهایی واحدها تنظیم و با متقاضیان منعقد می شود .




مطالب مرتبط

۱۸۴۲ واحد را در برنامه افتتاح اردیبهشت ماه قرار داده‌ایم که شامل ۲۰۰ واحد مسکن ملی در شهرستان اسلامشهر ، ۳۰۸ واحد در رباط‌کریم ، ۵۰۴ واحد در شهریار، ۶۳۰ واحد در پاکدشت و ۲۰۰ واحد پروژه محک ۶ شهرستان دماوند است .

|

در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

|

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عزمی جدی برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره داشته است که مهمترین اقدام در سال ۱۴۰۰ ، تدوین طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها با همکاری مجلس شورای اسلامی بود . این طرح در روزهای اخیر بعد از رفت برگشت‌ها برای رفع اشکالات و ...

|

در شهرستان سمنان هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و برای سایر متقاضیان شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان جانمایی شده است .

|

با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

|

نظرات کاربران