در حال بارگذاری ...

بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار در دست تدوین است

بر اساس ماده ۹ این قانون به منظور حل و فصل اختلافات و مشکلات مربوط به املاک و اراضی واقع در طرح‌های مصوب احیا ، بهسازی و نوسازی اعم از فاقد سند ، بلاصاحب و مجهول‌المالک و سایر اختلافات و تعیین تکلیف وضعیت این‌گونه املاک ، هیاتی در اداره ثبت اسناد و املاک محل تشکیل می‌شود و اتخاذ تصمیم می‌کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : راهکارها و بسته‌های تشویقی مختلف و متناسب با هر متقاضی نوسازی در محلات فرسوده در دست تدوین است .

محمد آئینی با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی جدیدی با توجه به شرایط محلات فرسوده و در راستای ایجاد رغبت و انگیزه لازم برای ساکنان ، سرمایه‌گذاران و سازندگان برای ورود به بازآفرینی شهری و نوسازی بناهای فرسوده در دست تدوین است ، اظهار کرد :‌ عمده ساکنان در بافت‌های فرسوده به تنهایی قادر به نوسازی واحدهای فرسوده خود نیستند و باید مجموعه توسعه‌گران ، سازندگان و سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند که با مشارکت مردم در این مناطق ورود و به نوسازی مسکن‌های فرسوده اقدام کنند .

آئینی‌ با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم و به ویژه شخص وزیر راه و شهرسازی از حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ، گفت‌ : تاکنون در بخش‌هایی از جمله صدور مجوز ساخت‌ ، تخفیف در ارایه پروانه ساخت‌، تسهیلات بانکی‌ و بسته‌های تشویقی شهرسازانه‌، اقداماتی خوبی‌ در محلات هدف بازآفرینی شهری انجام شده است .

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری اشاره کرد و افزود : در محلات فرسوده‌ای که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردارند و ساکنان در این محدوده‌ها با خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکل روبرو هستند، به جهت کاهش بار جمعیتی و ارائه خدمات بهتر ، طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (‌طرح کلید به زمین‌) که در بند "ث" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده و آئین‌نامه اجرایی آن توسط دولت مصوب و توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است ، در آینده نزدیک با اعلام عمومی ، اجرایی خواهد شد . در طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (‌طرح کلید به زمین‌) سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری‌ ایران‌ همیاری و همکاری کامل دارند و فرایند عملیاتی و اجرایی شدن آن در حال طی شدن است .

معاوضه ۱۰ هزار پلاک فرسوده با واحدهای نوسازی شده طی سال جاری

آئینی با اعلام اینکه این طرح فرایند عملیاتی و اجرایی شدن را طی می‌کند ، تصریح کرد : امسال با استفاده از این طرح ، حدود ۱۰ هزار واحد پلاک فرسوده با واحدهای نوسازی معاوضه خواهند شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سنددار کردن املاک بدون سند در بافت‌های ناکارآمد شهری ، گفت : در آئین‌نامه اجرایی طرح نوسازی کلید به کلید ( کلید به زمین ) آمده است متقاضیان باید سند رسمی ۶ دانگ داشته باشند ، به همین جهت مالکان متقاضی این طرح  که سند غیررسمی یا سند قولنامه ای در اختیار دارند با مراجعه با اداره ثبت اسناد و املاک محل زندگی خود در رابطه با سند دار کردن املاک خود اقدام کنند .

دعوت از مالکان واحدهای فرسوده برای ثبت‌نام دریافت تسیهلات نوسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به بند «م» تبصره قانون بودجه امسال و ماده ۹ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در رابطه با سنددار کردن املاک تصرفی در سکونتگاه‌های غیررسمی ، خاطرنشان کرد : افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد ، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت‌ : بر اساس ماده ۹ این قانون به منظور حل و فصل اختلافات و مشکلات مربوط به املاک و اراضی واقع در طرح‌های مصوب احیا ، بهسازی و نوسازی اعم از فاقد سند ، بلاصاحب و مجهول‌المالک و سایر اختلافات و تعیین تکلیف وضعیت این‌گونه املاک ، هیاتی در اداره ثبت اسناد و املاک محل تشکیل می‌شود و اتخاذ تصمیم می‌کند .

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار متقاضی با استفاده از بند "ک " تبصره قانون بودجه ۱۴۰۱ و بند" م" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری جهت دریافت سند برای املاک فرسوده خود ثبت‌نام کرده‌اند ، تصریح کرد : بیش از ۲۰۰ نفر توانستند در این رابطه سند ملک خودشان را دریافت کنند .

الزام سازندگان به رعایت مقررات ملی ساختمان در نوسازی بناهای فرسوده

آئینی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در امر نوسازی بناهای فرسوده توسط سازندگان ، گفت : مالکان واحدهای فرسوده در زمان ساخت پروژه ضمن نظارت کامل نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان توسط سازندگان توجه جدی داشته باشند .

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ساخت بناهای مقاوم و رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت واحدهای مسکونی‌ باید به یک فرهنگ تبدیل شود ، گفت : با توجه به حجم‌ بناهای ناپایدار در کشور در تلاش هستیم تا با تعریف بسته‌های تشویقی متناوب و  مختلف، جریان نوسازی را شتاب بدهیم .

آئینی از کلیه مالکان‌ ، سازندگان و توسعه‌گران دعوت کرد تا از بسترها و فرصت‌های مناسب دولت و شهرداری‌ها در امر نوسازی بناهای ناپایدار نهایت استفاده را ببرند .




مطالب مرتبط

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کار مستمر و منظم و تصویب بسته‌های تشویقی شهرسازانه برای ۷۵ درصد مساحت بافت فرسوده ...

|

نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده ...

|

نظرات کاربران