در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان

    قانون جهش تولید مسکن ظرفیت‌های زیادی برای چالش‌های تامین زمین پیش‌بینی کرده که یکی از آنها توافق با مالکان بخش خصوصی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اجرای ۱۰ هزار واحد نهضت‌ ملی مسکن در استان گیلان خبر داد و گفت : برای ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان این استان زمین تامین شده است .

    ارسلان مالکی در سفر یک‌روزه به استان گیلان و در نشست شورای مسکن که در محل استانداری و با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی برگزار شد ، گفت : حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در این استان در حال اجرا است .

    مالکی موقعیت توپوگرافی منطقه و وجود زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو در این استان را از جمله مشکلات تامین زمین در استان‌های شمالی برشمرد و افزود : قانون جهش تولید مسکن ظرفیت‌های زیادی برای چالش‌های تامین زمین پیش‌بینی کرده که یکی از آنها توافق با مالکان بخش خصوصی است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در توافق با مالکان بخش خصوصی می‌توانیم اراضی داخل حریم را به محدوده شهر الحاق کرده و از این طریق ، هم برای اراضی این مالکان ایجاد ارزش افزوده کنیم و هم این زمین‌ها را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم .

    وی تعداد کل متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان گیلان را ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانست و اضافه کرد : از این تعداد برای ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر زمین تامین شده است . اگر از همه ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن استفاده کنیم مشکل کسری زمین در این استان حل خواهد شد .

    این مدیر ارشد دولتی در حوزه مسکن با تاکید بر تکلیف ادارات کل راه و شهرسازی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر ، گفت : در تفاهمی که با وزارت نیرو و اتاق تعاون داشته‌ایم ، مقرر شد این دستگاه‌ها در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به ما کمک کنند . همچنین برای تکمیل پروژه‌ها از صندوق ملی مسکن کمک می‌گیریم تا هرچه سریع‌تر این واحدها به دست مردم برسد .

    مالکی در پایان با اشاره به اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید مقام معظم رهبری است ، اظهار کرد : به تمام افرادی که مشمول این قانون هستند ، زمین واگذار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    نظرات کاربران