در حال بارگذاری ...
  • هیچ متقاضی واجد شرایطی از طرح جوانی جمعیت محروم نخواهد شد

    به دلیل اولویت قرار دادن این طرح توسط وزارتخانه متبوع و تاکید ویژه استاندار کرمانشاه بر سرعت اجرای آن ، برنامه مناسبی تدوین شد که به سرعت و به‌دور از بروکراسی اداری ، این‌ طرح با فرایند مناسبی در مسیر اجرا قرار گرفت و اینک شاهد خروجی مناسبی از این کار هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم قرعه کشی اهدای زمین در طرح جوانی جمعیت در منطقه بلوردی که با دستگاه‌های ذیربط و نهادهای نظارتی برگزار شد ، گفت : به‌هر میزان که در استان متقاضی واجد شرایط داشته باشیم ، این ظرفیت وجود خواهد داشت که زمین به متقاضیان اهدا شود .

    رامین الماسی گفت : قانون جوانی جمعیت یک قانون مترقی است که می‌تواند به جامعه کمک کند و خوشبختانه ظرفیت بزرگی در ضلع شرقی شهر بیستون موسوم به "بلوردی" ایجاد شده و در آینده نیز می‌توانیم در صورت نیاز اراضی کناردستی را نیز به این طرح اضافه کنیم .

    سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی با اعلام اینکه با الحاق این اراضی تا چند سال آینده مشکلی برای اهدای زمین به واژگان شرایط در این طرح نخواهیم داشت ، افزود : این اراضی دارای قابلیت‌های مناسبی برای اجرای طرح از لحاظ شیب مناسب ، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به شبکه سکونتگاهی استان دارد که مجاورت با شهر تاریخی بیستون و خوش آب و هوا بودن آن نیز به ویژگی‌های خاص آن اضافه شده است .

    الماسی با اشاره به‌اینکه این اراضی از لحاظ طراحی ویژه به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران رسیده است ، خاطرنشان کرد : خوشبختانه تمام ملاحظات میراث فرهنگی و محیط زیستی از لحاظ مجاورت با اثر جهانی بیستون و منطقه حفاظت‌شده بیستون در این اراضی رعایت شده است‌ .

    وی یکی از مهمترین ماموریت این اداره‌کل را اجرای این طرح دانست و تاکید کرد : به دلیل اولویت قرار دادن این طرح توسط وزارتخانه متبوع و تاکید ویژه استاندار کرمانشاه بر سرعت اجرای آن ، برنامه مناسبی تدوین شد که به سرعت و به‌دور از بروکراسی اداری ، این‌ طرح با فرایند مناسبی در مسیر اجرا قرار گرفت و اینک شاهد خروجی مناسبی از این کار هستیم .

    سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد : منابع مالی از منابع دولت تامین و در چند قسط به حساب اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تزریق و متعاقباً به حساب پیمانکاران برای اجرای طرح واریز خواهد شد و طبق ساختار پیش بینی شده ، تمام خدمات رفاهی و معیارهای شهرسازی در آن رعایت می‌شود و در این طرح تنها به دنبال تعداد واحد بیشتر نیستیم و به دنبال کیفیت مناسب در ساخت و ساز هستیم که در آینده شاهد رفاه حال مردم در این شهرک باشیم .




    مطالب مرتبط

    خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر متقاضی دریافت زمین رایگان در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کرده و سپس مراحل اداری آن از سازمان نظام مهندسی ساختمان و سپس اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری شد .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که ...

    |

    نظرات کاربران