در حال بارگذاری ...
  • اردبیل ، استان پیشران در آماده سازی شهرک‌های طرح نهضت ملی مسکن

    این شهرک‌ها با مساحت ۷۶۶ هکتار و متوسط پیشرفت ۲۱ درصدی در سطح استان و شهرستان های اردبیل ، مشکین شهر ، خلخال ، کوثر و نمین در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : استان اردبیل در جلسه امروز قرارگاه مسکن کشور پیشران در آماده سازی شهرک‌های طرح نهضت ملی مسکن کشور اعلام شد .

    محمد زارع حسین زاده گفت : در جلسه قرارگاه مسکن کشور که با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی ، معاونین وزیر و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها امروز به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد ، استان اردبیل پیشران در آماده سازی شهرک های طرح نهضت ملی مسکن کشور اعلام شد . با تلاش همکاران و پیمانکاران سازنده مسکن ، استان اردبیل با اجرای ۱۱ پروژه آماده سازی شهرک های طرح نهضت ملی مسکن رتبه برتر کشور را کسب کرد .

    معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : این شهرک‌ها با مساحت ۷۶۶ هکتار و متوسط پیشرفت ۲۱ درصدی در سطح استان و شهرستان های اردبیل ، مشکین شهر ، خلخال ، کوثر و نمین در حال اجرا است .

    عضو شورای مسکن استان به واگذاری ۲۵۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت همزمان با سراسر کشور در روزهای آتی خبر داد و افزود : تخصیص اراضی به این طرح در مرکز استان به دلیل کمبود زمین جهت واگذاری یک قطعه زمین به عزیزانی که از اول آبان سال ۱۴۰۰ حائز شرایط و دارای فرزند سوم یا بیشتر هستند در شهرستان نمین ، نزدیکترین شهر به مرکز استان انجام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    نظرات کاربران