در حال بارگذاری ...
  • نحوه دریافت وام ودیعه مسکن بافت فرسوده تشریح شد

    توسعه‌گران ، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده در سراسر استان می‌توانند همزمان با استفاده از حمایت‌ها ، تسهیلات و تخفیفات در سامانه تسهیلات نوسازی مسکن بافت فرسوده از سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : قدمت بافت‌های شهری بخش‌های مختلف استان از یک طرف و قرار گرفتن روی نوار جغرافیایی زلزله‌خیز از سوی دیگر باعث شده تا نیاز به بازسازی بناها بیش از پیش اهمیت پیدا کند ، به همین منظور شرکت بازآفرینی شهری ایران طرح‌های مختلفی ارائه داده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وام ودیعه مسکن بافت فرسوده است .

    سمانه نصرالهی گفت : وام ودیعه مسکن بافت فرسوده تسهیلاتی در جهت رفاه مردم ارائه شده و بر این اساس ، تمامی دارندگان مسکن در بافت فرسوده می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www. facility. udrc. ir، درخواست خود را ثبت کنند . نیازی به مراجعه حضوری نیست و امکان ثبت اطلاعات در کم‌ترین زمان ممکن برای آنان مهیا است . تسهیلات با نرخ بهره پایین ارائه می‌شوند تا واجدین شرایط جهت بازپرداخت آن با مشکل مواجه نشوند و از طرف دیگر ، مهلت بازپرداخت بالایی هم دارند تا متقاضیان بتوانند به تدریج نسبت به واریز آن اقدام کنند .

    نصرالهی افزود : نکته مهم دیگر در این رابطه فراهم شدن قابلیت استعلام آنلاین وضعیت وام ودیعه مسکن بافت فرسوده است . به‌عبارت‌دیگر ، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه و وارد کردن اطلاعات محل سکونت خود ، وضعیت مشمولیت خود برای استفاده از این وام را بررسی کنند . در نتیجه افرادی که شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات ودیعه بازسازی مسکن را نداشته باشند ، از همان ابتدا متوجه این امر خواهند شد . ثبت نام وام ودیعه مسکن بافت فرسوده یک فرصت مناسب برای افرادی است که محل سکونتشان در این بافت واقع شده و قصد بازسازی آن را دارند .

    رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی گفت : یکی از رایج‌ترین سوالات متقاضیان استفاده از تسهیلات بازسازی مسکن ، مربوط به مبلغ آن است . در واقع متقاضیان می‌خواهند با اطلاع از مبلغ این وام ، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت آغاز پروژه بازسازی مسکن‌شان انجام دهند .

    نصرالهی گفت : مبلغ وام ودیعه مسکن بافت فرسوده ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش یافته و دو برابر شده است . سال قبل مبلغ این وام برای شهر مشهد و سایر شهرهای استان ۴۵ میلیون تومان بود . اما این میزان برای سال‌جاری در شهر مشهد و سایر شهرهای استان ۹۰ میلیون تومان اعلام‌شده است . مهلت بازپرداخت این نوع تسهیلات در سال‌های قبل ۳ سال و مهلت مذکور برای کسانی که در سال‌جاری ثبت نام وام ودیعه مسکن بافت فرسوده را انجام می‌دهند هم مشابه سال قبل است .

    نصرالهی بیان کرد : در صورتی که قبلا در این سامانه نام‌نویسی کرده باشید ، با تایید اطلاعات کاربری می‌توانید به‌حساب خود وارد شده و ثبت نام وام ودیعه مسکن بافت فرسوده را انجام دهید . در غیر این صورت، می‌توانید از گزینه‌های موجود در قسمت پایین همین صفحه برای ثبت نام استفاده کنید . اگر برای اولین‌بار وارد این سامانه می‌شوید ، بهتر است ابتدا وضعیت مسکن‌تان را استعلام گرفته و از قرار گرفتن آن در بافت فرسوده مطمئن شوید . جهت این امر بر روی گزینه «استعلام موقعیت ملک در بافت فرسوده» کلیک کنید .  

    وی ادامه داد : گام بعدی استعلام موقعیت ملک و مشمولیت استفاده از وام ودیعه مسکن بافت فرسوده ، استعلام موقعیت با کد پستی یا کد جام است . اگر استعلام با کد پستی را انتخاب کرده‌اید، این کد را در جایگاه مربوطه قرار داده و گزینه «استعلام با کد پستی» را بزنید . در صورتی که پاسخ مثبت بود ، می‌توانید سراغ ثبت نام بروید .  

    نصرالهی افزود : اگر وضعیت استعلام موقعیت ملک‌تان مثبت شد ، می‌توانید ثبت نام وام ودیعه مسکن بافت فرسوده را انجام دهید . از شما درخواست می‌شود شماره تلفن همراه‌تان را وارد کنید. شماره موبایل باید به نام خودتان باشد . در گام اول باید کد پستی و کد جام محل سکونت خود را تایید کنید . گام دوم نام‌نویسی ، ثبت اطلاعات هویتی مالک است . در این مرحله از ثبت نام وام ودیعه مسکن بافت فرسوده هم باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را با دقت وارد کرده و مستندات لازم که مربوط به اطلاعات هویتی شخص و مسکن هستند را هم بارگذاری کنید . در نهایت از قسمت انتهایی صفحه بر روی گزینه «ثبت و ارسال» کلیک کنید . با انجام مراحل فوق ، درخواست شما برای استفاده از وام بازسازی مسکن با موفقیت در سامانه ثبت خواهد شد . به این ترتیب ، ظرف مدت یک هفته پیامی مبنی بر تشکیل پرونده از سوی بانک مسکن برای شما ارسال می‌شود .

    رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری گفت : توسعه‌گران ، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده در سراسر استان می‌توانند همزمان با استفاده از حمایت‌ها ، تسهیلات و تخفیفات در سامانه تسهیلات نوسازی مسکن بافت فرسوده از سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند .




    مطالب مرتبط

    سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها ، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    نظرات کاربران