در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۷۵۰ میلیون تومان برای ساخت یک واحد مسکونی در کلانشهرها به سازندگان حرفه‌ای

    سقف تسهیلات به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در کلانشهرها ، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب ۷۵۰ ، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان حرفه‌ای در تهران ، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ازای هر واحد تا سقف ۷۵۰ ، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد .

    عباسی حسینی ضمن تاکید بر حمایت بانک از فعالیت‌های مبتنی بر دانش‌بنیان‌ها ، بخشی از سیاست‌های آن بانک را برای حمایت از ساخت و سازهای صنعتی و بر پایه روش‌های نوین ساخت ، تشریح کرد .

    مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه سیاست‌های اعتباری بانک در حال حاضر برای حمایت از فناوری‌های نوین ساختمانی و حمایت از سازندگان حرفه‌ای تدوین شده است ، درباره میزان تسهیلات به این بخش و جزییات آن ، گفت : سقف تسهیلات به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در کلانشهرها ، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب ۷۵۰ ، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود .

    وی بازپرداخت تسهیلات در سال جاری برای تعاونی‌سازها را حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال و با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار ، عنوان کرد .

    حسینی تاکید کرد : ضوابط تقسیط سالیانه با توجه به سیاست‌های داخلی بانک تغییر می‌کند . ۵۵ درصد تسهیلات مشارکت مدنی در چارچوب ضوابط از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه به پروژه‌هایی که از فناوری‌های نوین استفاده کردند ، پرداخت شد .




    مطالب مرتبط

    در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    نظرات کاربران