در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ افزایش تراکم بافت فرسوده و محلات ناکارآمد در شهرهای بجنورد ، شیروان و اسفراین

    مالکین اراضی واقع در بافت فرسوده و برخی محلات ناکارآمد می توانند از ضوابط تشویقی نوسازی شامل افزایش تراکم ، کاهش پارکینگ مورد نیاز ، افزایش درصد تجاری ، امکان احداث درب ماشین رو اضافه ، تسهیل احداث بنا در اراضی خرد و غیره استفاده کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ابلاغ افزایش تراکم بافت فرسوده و محلات ناکارآمد در شهرهای بجنورد ، شیروان و اسفراین خبر داد .

    سید علی میرکریمی گفت : سیاست ها و ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری که از طرف شورایعالی شهرسازی و معماری اعلام شده بود در شهرهای بجنورد ، شیروان و اسفراین توسط کمیسیون ماده پنج بومی سازی و ابلاغ شد .

    وی تصریح کرد : در این راستا مالکین اراضی واقع در بافت فرسوده و برخی محلات ناکارآمد می توانند از ضوابط تشویقی نوسازی شامل افزایش تراکم ، کاهش پارکینگ مورد نیاز ، افزایش درصد تجاری ، امکان احداث درب ماشین رو اضافه ، تسهیل احداث بنا در اراضی خرد و غیره استفاده کنند .

    میرکریمی افزود : شهروندان محترم می توانند جهت اطلاع از جزئیات ابلاغی به شهرداری بجنورد ، شیروان و اسفراین مراجعه کنند .




    مطالب مرتبط

    مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    در کلیه سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان مسجد پیش بینی شده است و انشالله در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز که قرار است به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شود قصد داریم تعدادی مساجد بین راهی را افتتاح و یک مسجد در سایت نهضت ملی مسکن را با حضور حجت الاسلام قرائتی ، رئیس ستاد ...

    |

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران