در حال بارگذاری ...

بیش از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان در حال اجراست

سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن ، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی ، خودمالکی ، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال (تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن طرحی فرادستگاهی و مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌های خدمات رسان است ، گفت : بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان خوزستان در حال اجرا است .

مسعود بیات منش در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن اهواز در مناطق اکباتان و ۲۰۸۰ واحدی گفت : برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان باید همه با همدیگر تلاش کنیم و با تعامل و همگرایی می توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم . از تمام ظرفیت‌های موجود برای سرانجام رسیدن این طرح در استان بهره خواهیم گرفت .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به واحد های مسکونی در حال ساخت در خوزستان اظهار کرد : در خوزستان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است .

وی با بیان اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور متعلق به خوزستان است ، افزود : سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن ، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی ، خودمالکی ، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال (تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مربوط به مسکن حمایتی است ، گفت : در طرح حمایتی ، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان همت مضاعف نشان دهند.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با هدف اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم ، یکی از اولویت‌های مهم این استان است . شتاب بخشی به طرح مسکن استان نیازمند هم افزایی مدیران استانی است و دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های مسکن ملی در استان باید همت مضاعف نشان دهند .




مطالب مرتبط

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تاکید دارد . تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری دارد البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم صورت می‌گیرد .

|

شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

|

نظرات کاربران