در حال بارگذاری ...
  • بیمارستان ۱۳۰ تختی خمین تکمیل و تحویل بهره‌بردار شد

    بیمارستان خمین یکی از ۶ بیمارستان جزو مصوبات سفر رییس‌جمهوری است که با پیشرفت فیزیکی بالا در ۵ ماه گذشته همراه شده بود و هم‌اکنون به اتمام رسیده و تحویل بهره‌بردار شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل بیمارستان خمین به عنوان یکی از بیمارستان‌های مصوبه سفر رییس‌جمهوری در سال جاری و تحویل آن به بهره‌بردار خبر داد .

    علی نبیان از تکمیل و تحویل بیمارستان جایگزین بیمارستان امام‌خمینی(ره) شهر خمین با ۱۳۰ تخت و تحویل آن به بهره‌بردار ؛ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خبر داد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف سازمان مجری ساخت و تکمیل ساختمان‌های مهم از جمله مراکز درمانی و بیمارستانی است ، گفت : بیمارستان خمین یکی از ۶ بیمارستان جزو مصوبات سفر رییس‌جمهوری است که با پیشرفت فیزیکی بالا در ۵ ماه گذشته همراه شده بود و هم‌اکنون به اتمام رسیده و تحویل بهره‌بردار شد .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی خاطرنشان کرد : تکمیل ۵ بیمارستان دیگر که پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند نیز تا پایان سال مالی جاری تکمیل شده و تحویل بهره‌بردار شود .

    به گفته نبیان ، پنج بیمارستان باقیمانده که در برنامه تکمیل برای امسال قرار دارد شامل بیمارستان ۴۰۰ تختی آموزشی رشت ، بیمارستان ۳۴۱ تختی آموزشی ساری ، بیمارستان ۵۴ تختی جایگزین خاتم‌الانبیاء شوشتر ، بیمارستان ۲۶۰ تختی جایگزین کرج و طرح توسعه بیمارستان آموزشی ۲۷۲ تختی تربت‌حیدریه است .

    گفتنی است ، بیمارستان ۱۳۰ تختی خمین در زمینی به مساحت ۳۶ هزار مترمربع، با کل زیربنای ۱۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع احداث شده است و دارای بخش‌های بستری جراحی ، داخلی ، نوزادان ، زنان و زایمان ، اورژانس ، دیالیز ، اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه است .




    مطالب مرتبط

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران