در حال بارگذاری ...

احداث ۴ شهر جدید وارد فاز عملیاتی شد

ایجاد این چهار شهر جدید هم اکنون در مرحله ثبت شرکت قرار دارد و هم‌زمان موضوع استقرار مجریان این شهرهای جدید در حال پیگیری است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت : ایجاد شهرهای جدید مهرگان ، گلمان ، تابناک و چاه‌مبارک در مرحله ثبت شرکت قرار دارد و وارد فاز عملیاتی شده است .

علیرضا جعفری در تشریح سیاست‌های آن شرکت برای ایجاد شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی به منظور تحقق اهداف کلان دولت سیزدهم ، گفت : هم‌اکنون بیش از ۷۷ نقطه برای شکل‌گیری شهرها و شهرک‌های مسکونی جدید شناسایی شده و در دستور کار برای ساخت قرار دارد .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تقاضای بالای مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن و انتظار متقاضیان برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در تامین زمین توسط شرکت عمران شهرهای جدید ، تصریح کرد : بخشی از ماموریت‌های شرکت عمران شهرهای جدید در کنار ساخت مسکن و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی برای تامین زمین در شهرهای جدید متمرکز شده است . در همین رابطه نیز ایجاد ۴ شهر جدید مهرگان ، گلمان ، تابناک و چاه مبارک در دستور کار است که با توجه به مصوبه هیات دولت ، ثبت شرکت ، ساماندهی و اجرای پروژه شهرسازی آن‌ها در برنامه است .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ایجاد این چهار شهر جدید هم اکنون در مرحله ثبت شرکت قرار دارد و هم‌زمان موضوع استقرار مجریان این شهرهای جدید در حال پیگیری است .

تعیین ۷۷ نقطه برای شکل‌گیری شهرهای جدید و ساخت شهرک‌های مسکونی

جعفری ایجاد و ساخت شهرک‌های مسکونی را از دیگر سیاست‌ها عنوان کرد و در خصوص مراحل اجرایی آن توضیح داد : هم‌اکنون بیش از ۷۷ نقطه برای شکل‌گیری شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی بر اساس آخرین استانداردهای شهرسازی در برنامه است .

وی ضمن تشکر از همکاری مسئولان استانی چهار استان نوار ساحلی جنوب برای اخذ مصوبات سکونتگاهی در کمتر از سه ماه ، گفت : مجموعه کارهای انجام شده نشان از عزم جدی برای ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید دارد که در تلاش هستیم تا با اخذ به موقع مصوبات آنها از شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بتوانیم هرچه سریع‌تر وارد فاز اجرایی ساخت شهرها و شهرک‌های مسکونی جدید شویم . مراحل شناسایی و مکانیابی شهرها و شهرک‌های جدید بر اساس نیاز استان و میزان مهاجرت پذیری با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید در حال پیگیری است .




مطالب مرتبط

علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

|

چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

|

شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان را در سوابق فعالیتی خود دارد .

|

نظرات کاربران