در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح بافت فرسوده و نارکارآمد شهر نوده خاندوز به مساحت ۳۱ هکتار

    مساحت کلی شهر نوده خاندوز ۱۱۶ هکتار می باشد که این میزان از بافت فرسوده و ناکارآمد حدود ۲۷ درصد از مساحت کلی شهر را شامل می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح بافت فرسوده شهر نوده خاندوز به مساحت ۳۱/۴ هکتار در کمیسیون ماده پنج تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری استان خبر داد .

    مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد : تمام مصوبه های مطرح شده در کمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا رد قرار می گیرند . جلسه کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، کردکوی و نوده خاندوز در روز پنج شنبه ۳۰ شهریورماه برگزار شد .

    ملک ادامه داد: در این جلسه طرح تفصیلی شهرهای کردکوی و بندرگز ، طرح شناسایی پهنه های بلند مرتبه سازی شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت : در این کمیسیون ماده پنج ، طرح بافت فرسوده و ناکارآمد شهر نوده خاندوز با مساحت ۳۱ هکتار توسط مشاور ذی صلاح ارائه و تصویب شد .

    وی افزود : مساحت کلی شهر نوده خاندوز ۱۱۶ هکتار می باشد که این میزان از بافت فرسوده و ناکارآمد حدود ۲۷ درصد از مساحت کلی شهر را شامل می شود .

    گفتنی است کمیسیون ماده پنج شهرهای بندرگز ، کردکوی و نوده خاندوز به ریاست مهندس مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و با حضور مهندس ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، جمعی از مدیران کل استان ، شهردار گرگان ، اعضای کمیسیون و جمعی از مدیران و نمایندگان شهرستان و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    در کمیسیون ماده پنج استان یک ضرب الاجل برای مالکان این اراضی در نظر گرفته شده که چنانچه پیش از موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از شهرداری و احداث بنا اقدام کنند ، زمین آن‌ها از طرح خارج خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران