در حال بارگذاری ...
  • زمین برای ساخت مسکن کارکنان صنایع کاشان تامین می‌شود

    این اقدام در قالب تفاهم‌نامه‌هایی انجام می‌شود که پس از تامین زمین، اجرای آن با مدیریت و دخالت آن صنعت انجام تا نیاز کارکنان و کارگران صنایع و کارخانجات صنعتی به مسکن مرتفع شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به شهرستان کاشان ، آمادگی این سازمان برای تامین زمین در صورت نیاز کارکنان و کارگران صنایع این شهرستان به مسکن را اعلام کرد.

    مجتبی آراسته اظهار کرد : در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به شهرستان کاشان موانع اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و برای سرعت بخشی به احداث واحدهای مسکونی مصوباتی اخذ شد . در جلسه‌ای که با این هدف تشکیل شد موضوعات مطرح شده از سوی مسولان شهرستان کاشان و شهرداران به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و در رابطه با آن اتخاذ تصمیم شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در حاشیه این نشست مبحث صنعت شهرها مطرح شد که با توجه به صنعتی بودن شهرستان کاشان ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی این سازمان برای تامین زمین در صورت نیاز کارکنان و کارگران صنایع این شهرستان به مسکن را اعلام کرد .  

    گفتنی است این اقدام در قالب تفاهم‌نامه‌هایی انجام می‌شود که پس از تامین زمین، اجرای آن با مدیریت و دخالت آن صنعت انجام تا نیاز کارکنان و کارگران صنایع و کارخانجات صنعتی به مسکن مرتفع شود .

    در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز در کاشان علاوه بر ۱۴۰۰ واحدی که پیش از این تامین زمین شده بود ۵۰ هکتار دیگر هم زمین تامین شده است همچنین برای ساخت شهرک مسکونی در شهر بادرود نیز مطالعاتی در زمینه ساخت شهرک‌های مسکونی در استان اصفهان انجام شده و در حال پیشرفت است و در صورتی که سازمان منابع طبیعی، زمینی را برای ساخت مسکن بلامانع تشخیص دهد و به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کند برای ساخت شهرک مسکونی مشکلی پیش نخواهد آمد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    نظرات کاربران