در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه روبنایی در سایت های نهضت ملی مسکن زاهدان

در تمامی سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان سطوح خدماتی بر روی نقشه‌ها بصورت تفکیکی دیده شده و بر این اساس زمین از سوی ادارات کل راه و شهرسازی به دستگاه مربوطه تحویل داده می شود تا اقدام به ساخت خدمات شهری کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه روبنایی به همراه آماده سازی بیش از ۱۴ هکتار از سایت های آرمانشهر و تفتانشهر نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار خبر داد .

عطاء اله اکبری اظهار کرد : عملیات اجرایی ۷ پروژه روبنایی به همراه آماده سازی بیش از ۱۴ هکتار از سایت های آرمانشهر و تفتانشهر نهضت ملی مسکن زاهدان با اعتبار بیش از  ۱۰۷ میلیارد تومان امروز یکشنبه همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس آغاز شد .

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت : برای ارتقای کیفیت زندگی مردم استان در طرح های نهضت ملی مسکن تلاش شده است خدمات زیربنایی را آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار دهیم .

محمد کرمی افزود : در این راستا امروز در سایت آرمانشهر و تفتانشهر زاهدان که در آنها بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است عملیات ساخت چهار باب مدرسه ، ۲ کلانتری و یک مرکز بهداشت به همراه عملیات آماده سازی ۱۴/۶ هکتار از این سایت ها از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن و توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شد .

وی در خصوص خدمات شهری طرح نهضت ملی مسکن شامل فضاهای آموزشی ، ورزشی ، فرهنگی ، درمانی در استان تصریح کرد : در تمامی سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان سطوح خدماتی بر روی نقشه‌ها بصورت تفکیکی دیده شده و بر این اساس زمین از سوی ادارات کل راه و شهرسازی به دستگاه مربوطه تحویل داده می شود تا اقدام به ساخت خدمات شهری کنند .

استاندار سیستان و بلوچستان لازمه خدمت رسانی مناسب به شهروندان ساکن در سایت های طرح نهضت ملی مسکن را تامین زیرساخت های آن و ارائه امکانات مورد نیاز آنها عنوان کرد و گفت : رویکرد دولت در تسریع خدمات رسانی به واحدها و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن، موجب شتاب بیشتری در ساخت و ساز شده که در نهایت تحویل سریعتر واحدها را به دنبال خواهد داشت .

وی افزود : بر این اساس، همکاری همه دستگاه های مرتبط در ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی و رسیدن به نتایج مطلوب بسیار موثر است . نقشه راه ترسیم شده در استان به درستی انجام شده و امیدوارم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن رشد قابل قبولی در بخش مسکن داشته باشیم.

گفتنی است تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان پروانه ساختمانی صادر شده است .

در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این استان به ۴۷ درصد رسیده که اشتغال ۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را به همراه داشته است .




مطالب مرتبط

با پیگیری‌های مدیر کل راه و شهرسازی استان ۲۰۰ دستگاه آسانسور به ساختمان‌های مسکن مهر شوشتر توسط وزارت راه و شهرسازی و از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن اختصاص یافت . همچنین در این نشست تفاهم‌نامه بین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری شوشتر جهت همکاری‌های لازم برای ...

|

تلاش شد تا در دولت سیزدهم از طریق صندوق ملی مسکن روند خانه سازی در کشور متحول شود که یکی از آنها طراحی سازوکاری برای جلوگیری از افزایش قیمت هزینه ساخت بود .

|

با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، در ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک مسکن از سوی صندوق ملی مسکن راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد . در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود .

|

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی خواستار بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های علمی ، پژوهشی و اجرایی موجود در جهت ارتقا تاب‌آوری سازه‌های فولادی کشور شد و استفاده از فناوری‌های نوین و رعایت کامل آیین‌نامه‌های تخصصی در عرصه ساخت‌وساز کشور به ویژه در پروژه نهضت ملی مسکن ...

|

هم اکنون بزرگترین دغدغه راه و شهرسازی استان موضوع اجرای عملیات آماده‌سازی در سایت‌های نهضت ملی مسکن است تا بتوانیم پاسخگوی متقاضیان نهضت ملی مسکن و مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشیم .

|

نظرات کاربران