در حال بارگذاری ...
  • تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن

    اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هزینه های ایجاد خدمات زیربنایی د اراضی نهضت ملی مسکن به صورت یک سوم بر عهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن ، دستگاه خدمات رسان و وزارت کشور است . در این راستا با تامین هزینه ها در حال حاضر در برخی از اراضی استان آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی در حال اجرا و برنامه ریزی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هفدهمین جلسه شورای مسکن استان که همزمن با دوازدهمین جلسه شورایعالی کشور برگزار شد ، به ارائه تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت از جانب شهرداری ها به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد .

    مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد : تعهد دو ساله استان گلستان در حوزه مسکن شهری ۳۰ هزار و ۹۵۲ واحد است که تاکنون ۱۰۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

    وی با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۵۹۴ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند ، افزود : تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۲۵۴ هکتار زمین تامین شده که ۸۴ هکتار دیگر نیز شناسایی و در شرف انتقال سند به نام وزارت راه و شهرسازی است .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از آماده سازی اراضی تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه خدمات زیربنایی در این اراضی سخن گفت و ادامه داد : بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هزینه های ایجاد خدمات زیربنایی د اراضی نهضت ملی مسکن به صورت یک سوم بر عهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن ، دستگاه خدمات رسان و وزارت کشور است . در این راستا با تامین هزینه ها در حال حاضر در برخی از اراضی استان آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی در حال اجرا و برنامه ریزی است . همچنین سایر اراضی موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۴۸ هکتاری گرگان، مینودشت و سایت نگارستان گنبد کاووس در حال انجام است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه دوازدهمین جلسه شورایعالی مسکن کشور گفت : طرح ساماندهی بازار مسکن از تاکیدات رئیس جمهور  می باشد، در گلستان با تشکیل تیم‌های نظارتی ، اقدامات خوبی در خصوص نظارت بر بازار مسکن در حال اجرا است . تاکنون یک هزار و ۴۳۰ بازرسی از بنگاه های سطح استان انجام شده و طی این بازدیدها ۱۴۱ واحد صنفی مختلف پلمب شده است .

    ملک در ادامه اظهار کرد : همچنین طی این بازرسی ها به ۱۴۳ بنگاه مشاور املاک اخطار پلمب داده شد و این واحدهای متخلف مجموعاً بیش از دو میلیارد جریمه نقدی شدند .

    استاندار گلستان نیز در هفدهمین جلسه شورای مسکن استان گفت : شهرداری ها برای اساس تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، موظفند برای تسریع در ساخت مسکن نسبت به تخفیف ۳۰ درصدی پروانه برای پروژه های نهضت مسکن اقدام کنند .

    علی محمد زنگانه ادامه داد : همچنین در حوزه بافت فرسوده نیز شهرداری ها و اعضای شورای اسلامی شهرها باید تخفیف ۱۰۰ درصدی را در جلسات شورا به تصویب برسانند . در حوزه بافت فرسوده، برای تسهیل در امور متقاضیان و تسریع در روند نوسازی بانک های عامل هرچه سریع تر باید نسبت به ارائه تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران