در حال بارگذاری ...

اجرای خدمات زیربنایی در اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هزینه های ایجاد خدمات زیربنایی در اراضی نهضت ملی مسکن به صورت یک سوم بر عهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن ، دستگاه خدمات رسان و وزارت کشور می باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آماده سازی اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و توسعه خدمات زیربنایی در این اراضی خبر داد .

مهدی ملک اظهار کرد : آماده سازی اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولین مرحله پس از تامین زمین می باشد که در حال حاضر این اقدام در برخی از شهرهای استان در حال انجام است . ایجاد بستر خدمات زیربنایی از مراحل دیگر آماده سازی است و باید این بستر شامل آب و فاضلاب ، برق و گاز در اراضی فراهم شود .

ملک ادامه داد : بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هزینه های ایجاد خدمات زیربنایی در اراضی نهضت ملی مسکن به صورت یک سوم بر عهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن ، دستگاه خدمات رسان و وزارت کشور می باشد .

وی همچنین تصریح کرد : در این راستا با تامین هزینه ها در حال حاضر در برخی از اراضی استان آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی در حال اجرا و برنامه ریزی است . هم اکنون در سایت آسایش گرگان در حال ایجاد بستر خدمات زیربنایی و آبرسانی هستیم .

ملک افزود : این اقدام با اعتباری بالغ بر ۲۱/۵ میلیارد تومان و از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن انجام می شود . سایر دستگاه های خدمات رسان نیز در حال بررسی و پیش بینی اعتبارات لازم برای اجرای طرح هستند و به زودی سایر خدمات نیز در این سایت ایجاد خواهد شد .




مطالب مرتبط

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

|

برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد .

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

|

تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

|

نظرات کاربران