در حال بارگذاری ...
  • واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت ، جزو اولویت تامین تسهیلات ساخت مسکن هستند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن استان با افزودن اینکه واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت جزو اولویت تامین تسهیلات خواهند بود.

    جلسه ارتباط تصویری با حضور امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی و عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی با رئیس جمهور با اولویت بررسی میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات به این واحدها برگزار شد .

    امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه واحدهایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند جزو اولویت واگذاری هستند و تامین تسهیلات آنها در اولویت است ادامه داد : موضوع جوانی جمعیت از دیگر بخش‌های قانون جهش تولید مسکن است و خانواده‌هایی که سه فررند یا بیشتر دارند در چند روز آینده در مجموع هزار قطعه زمین تحویل خواهند گرفت .

    استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی افزود : روند ساخت مسکن در استان نسبت به گذشته از لحاظ سرعت و دقت خوبی برخوردار است .

    عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند ساخت مسکن در استان نسبت به گذشته از لحاظ سرعت و دقت خوب است گفت : بیش از ۸۹ هزار واحد به صورت خود مالکی و شهرک‌های مسکونی در استان در حال احداث است .

    وی افزود : در این بین مسکن روستایی از موضوعاتی است که باید تسهیلات آن به موقع پرداخت شود و ارزیابی ما نشان می‌دهد به ۷۵۰۰ مسکن روستایی تسهیلات داده شده است ، همچنین ارزیابی وضعیت بانک‌ها از لحاظ اعطای تسهیلات از موضوعاتی است که عقب ماندگی وجود دارد و باید در بازه زمانی لازم جبران شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور ، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضائی به نهضت ملی تبدیل کنیم .

    |

    تعامل همه دستگاه‌های ذیربط اعم از شهرداری ، بنیاد مسکن ، دستگاه‌های خدمات رسان و ... جهت محقق شدن برنامه دولت سیزدهم در حوزه مسکن نیاز است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    نظرات کاربران