در حال بارگذاری ...
  • چهارمین مرحله قرعه کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دشتستان

    افزایش رشد جمعیت یکی از مقوله های مهمی است که مورد تاکید عالمان ربانی و متخصصان جمعیت قرار گرفته است و آن را یکی از ضروری ترین و مهمترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی به حساب می آورند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از انجام چهارمین مرحله قرعه کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار ، معاونین سیاسی و امور عمرانی فرمانداری و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرای شهرستان و با حضور متقاضیان خبر داد .

    بوشهر زهرا هوایی با ارائه آمار تعداد ثبت نامی حوزه دشتستان در این طرح تاکنون گفت : تعداد ۱۳۵۳ نفر در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد در مراحل قبلی به ۳۳۳ نفر تخصیص زمین صورت گرفته است و امروز نیز به تعداد ۳۱ نفر مربوط به شهرهای آبپخش ، سعدآباد و بوشکان قرعه کشی انجام می‌شود و تخصیص زمین صورت می گیرد . ۶۷۳ نفر در مرحله تائید نهایی قرار دارند که ۵۴۸ نفر مربوط به شهر برازجان بوده و این اداره در تلاش جهت تامین زمین متقاضیان است .

    وی افزود : بر همگان ثابت است که جمعیت یک کشور به خصوص جمعیت جوان آن در رشد و شکوفایی موثر است . با توجه به اینکه جمعیت و افزایش آن و خطرات ناشی از کاهش آن امروزه بیش از هر زمان دیگری محسوس است . دشمن در نظر دارد از انواع و اقسام راه های مختلف به اسلام به خصوص تشیع از جمله کم کردن نیروی انسانی و جمعیت ، به ملت های اسلامی ضربه وارد کند ، لذا افزایش جمعیت یکی از برنامه های مهم دولت اسلامی است و امروزه با مشوق هایی نظیر واگذاری زمین در تلاش است زمینه جهت فرزندآوری تسهیل شود .

    احمد بنافی فرماندار دشتستان گفت : افزایش رشد جمعیت یکی از مقوله های مهمی است که مورد تاکید عالمان ربانی و متخصصان جمعیت قرار گرفته است و آن را یکی از ضروری ترین و مهمترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی به حساب می آورند . به دستور مقام معظم رهبری ، دولت سیزدهم در مسیر جوانی جمعیت گام های بلندی تا کنون برداشته است که می توان یکی از این گام ها را اهدای زمین رایگان در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست .

    وی جدیت دولت سیزدهم در اجرای این قانون قابل تحسین است و همه می بایست تلاش کرد تا این مهم باعث انگیزه در فرزندآوری و رشد جمعیت جامعه شود .

    فرماندار دشتستان ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه راه و شهرسازی گفت : انتظار می رود هر چه سریعتر در تامین زمین مناسب جهت تخصیص به همه تائید نهایی شده ها اقدام گردد.که بیشتر متقاضیان مربوط به شهر برازجان هستند . آماده سازی این اراضی فعلا در شهر سعدآباد شروع شده است و در تلاش هستیم که هر چه سریعتر بتوانیم بقیه شهرها را هم  شروع کنیم و همکاری همه دستگاه های مربوطه را نیز خواستار شدند .

    وی افزود : با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مشکلاتی که اکنون مردم دارند بحث تامین مسکن آنان بوده ، فلذا دولت سیزدهم نیز به این مهم توجه نموده و یکی از اولویت های خود را تامین زمین و مسکن متقاضیان واجد الشرایط دانسته است .

    بنافی در پایان خواستار تسریع در شناسایی اراضی با کاربری مناسب و همچنین شناسایی اراضی واقع در حریم (متصل به شهر) جهت الحاق به محدوده شهری گردیده و افزودند راه و شهرسازی این موضوع را از اولویت های خود قرار دهد .




    مطالب مرتبط

    با تلاش و پیگیری هایی که بعمل آمد و براساس اراضی تامین شده برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح شهرستان کاشان ، تخصیص زمین در قالب پویش دهه امامت و ولایت به متقاضیان انجام شد .

    |

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قرعه کشی واگذاری زمین به خانواده های مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر جدید رامشار با حضور فرماندار هامون ، ...

    |

    خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر متقاضی دریافت زمین رایگان در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کرده و سپس مراحل اداری آن از سازمان نظام مهندسی ساختمان و سپس اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری شد .

    |

    شهرستان دشتستان اولین شهرستانی است که در دولت سیزدهم ۲۴۲ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تکمیل و به متقاضیان تحویل نموده و پس از آن نیز پروژه‌های دیگری نیز با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا دارد .

    |

    نظرات کاربران