در حال بارگذاری ...
  • نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن اجرایی می‌شود

    در تفاهمی که بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده ، مقرر است تا مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با قیمت مناسب و در حجم انبوه در اختیار سازندگان نهضت ملی مسکن قرار گیرد تا بتوان بخش عمده‌ای از متقاضیان واقعی مسکن را صاحب خانه کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن اجرایی می‌شود ، گفت : یکی از سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم اجرای نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن است که در اجرای این سیاست بخش عمده‌ای از ارکان دولت همچون وزارت راه و سهرسازی ، وزارت اقتصاد و وزارت صمت مشارکت حداکثری خواهند داشت .

    مهرداد بذرپاش در خصوص راه‌اندازی نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن ، گفت : دولت سیزدهم با مکانیزم‌هایی تلاش کرده است تا فاصله قیمت تمام شده مسکن و قدرت خرید مردم را کاهش دهد. رییس‌جمهور اخیرا در دوازدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن تاکید کرد که بانک‌ها برای ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن و ساخت و تولید مسکن همکاری خود را تقویت کنند . 

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در این دوره و با تاکید رییس دولت سیزدهم نهضت کاهش قیمت تمام شده مورد تصریح است و بر این اساس تمامی ارکان دولت وظیفه دارند بر این مهم اهتمام ورزند . در تفاهمی که بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده ، مقرر است تا مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با قیمت مناسب و در حجم انبوه در اختیار سازندگان نهضت ملی مسکن قرار گیرد تا بتوان بخش عمده‌ای از متقاضیان واقعی مسکن را صاحب خانه کرد .

    وی تصریح کرد : به دستور رئیس‌جمهور نهضتی در خصوص کاهش قیمت تمام شده مسکن در دستور کار وزارتخانه قرار داد . با همراهی دیگر اعضای دولت کمیته‌ای ویژه برای این موضوع تشکیل شد تا قیمت اجزای مختلف مصالح کاهش یابد . با مذاکراتی که وزارت راه و شهرسازی با وزارت صمت انجام داده ، مقرر شد ، وزارت صمت مسئولیت یابد تا سیمان و فولاد با قیمت مناسب در اختیار پروژه نهضت ملی قرار بگیرد که قطعا اثر مناسبی در قیمت خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    نظرات کاربران