در حال بارگذاری ...
  • آغاز مجدد پروژه نوسازی در منطقه‌ ١۵ شهر تهران پس از توقف چند ساله

    با آغاز عملیات اجرایی پروژه های تجمیع و نوسازی که امروز در منطقه ۱۵ اتفاق می افتد ، حدود ۲۵ درصد از پلاک هایی که در محدوده های بافت فرسوده این منطقه قرار گرفتند ، تعیین تکلیف می شوند و تلاش ما این است که این پروژه ها هر چه سریعتر تکمیل و آماده بهره برداری برای ساکنان منطقه شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه تجمیع و نوسازی در قالب ۷۷ پلاک در منطقه ۱۵ خبر داد .

    سید مهدی هدایت در این مراسم با اشاره به این که شهرداری منطقه ۱۵ در بحث تعداد صدور پروانه به ویژه در بافت فرسوده منطقه ، رتبه نخست را دارد ، از زحمات شهردار منطقه، معاونین شهردار ، شهرداران نواحی ، همکاران شرکت نوسازان و کلیه همکارانی که برای تحقق نوسازی در این منطقه تلاش کردند ، تشکر و قدردانی کرد .

    وی با بیان این که عملیات اجرایی ۵ پروژه تجمیع و نوسازی در محله مینابی و ۴ پروژه در محله اتابک آغاز می شود ، گفت : با اجرا شدن این پروژه ها ، تعداد ۷۷ پلاک از پلاک های فرسوده واقع در این محلات نوسازی خواهد شد . با آغاز عملیات اجرایی پروژه های تجمیع و نوسازی که امروز در منطقه ۱۵ اتفاق می افتد ، حدود ۲۵ درصد از پلاک هایی که در محدوده های بافت فرسوده این منطقه قرار گرفتند ، تعیین تکلیف می شوند و تلاش ما این است که این پروژه ها هر چه سریعتر تکمیل و آماده بهره برداری برای ساکنان منطقه شوند .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که عمده اعتراضات به حق شهروندان در منطقه ۱۵ مربوط به تملک های پراکنده صورت گرفته و تبدیل این محدوده ها به فضاهای بی دفاع و ناامن شهری است ، یادآور شد : برخی مشکلات و جرائم اجتماعی نظیر اعتیاد، سرقت و تشکیل مراکز فساد در برخی محدوده های محله های اتابک و مینابی ارتباط مستقیمی با وجود و گسترش فضاهای بی دفاع در محله دارد و در نهایت زمین های خالی موجب ناامنی و بزه در محلات اتابک و مینابی شده است.

    هدایت یادآور شد : تمامی مسکن هایی که در پروژه های مذکور ایجاد می شوند، صرف مسکن معوض می شوند و یک ریال از این منابع در جای دیگری هزینه نخواهد شد . به لحاظ اهمیتی که محلات مینابی و اتابک دارند ، اعتبارات ویژه ای برای سال آینده به این محلات تخصیص داده شده تا اقدامات مثبتی در حوزه تعریض معابر و تأمین خدمات در این محلات انجام شود .

    هدایت تأکید کرد : رویکرد ایجاد پروژه های بزرگ و کوچک مقیاس مسکونی و خدماتی در بافت فرسوده محلات مذکور همواره مدنظر نهادهای مدیریت شهری بوده و همچنان توسط سازمان نوسازی ، شهرداری منطقه ۱۵ و شرکت نوسازان جنوب شرق در حال پیگیری و انجام است و امیدواریم در سایه همکاری مشترک تعریف شده شاهد اقدامات موثری در ادامه مسیر نوسازی باشیم .

    گفتنی است ؛ تعداد پروژه های تجمیع و نوسازی مذکور در محلات مینابی و اتابک به ترتیب ۵ و ۴ پروژه می باشد که با اجرا شدن این پروژه ها، تعداد ۷۷ پلاک از پلاک های فرسوده واقع در این محلات نوسازی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کارگروه ثبتی – مالکیتی با حضور معاون اداره کل دادگستری استان تهران ، نمایندگان ثبت استان و اوقاف استان تهران ، راه و ...

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    نظرات کاربران