در حال بارگذاری ...
  • ساخت خوابگاه‌های متاهلی به زودی اجرایی می شود

    برای ساخت مسکن و خوابگاه‌هایی متاهلی با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، توافق انجام شده و به زودی اجرایی می شود . در گام بعدی توافق با وزارت آموزش و پرورش ، دانشگاه آزاد و همچنین وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی در برنامه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : برای ساخت مسکن و خوابگاه‌های متاهلی با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، توافق انجام شده و به زودی اجرایی می شود .

    مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم آیین اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در استان تهران در خصوص همکاری دستگاه‌ها برای واگذاری اراضی به طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ، چنانچه وزارت راه و شهرسازی تشخیص دهد ، زمینی امکان ورود به چرخه ساخت و ساز دارد به چرخه تولید مسکن وارد می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مجتمع‌سازی تنها در شهرهایی که زمین وجود ندارد و متقاضی فراوان است انجام می‌شود، گفت: در استان‌های دارای زمین برای ساخت مسکن به شکل تک طبقه ، حیاط دار و کم تراکم برنامه‌ریزی شده است .

    وی با اشاره به دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت خوابگاه های متاهلی و ساخت مسکن برای اعضای هیات علمی افزود : برای ساخت مسکن و خوابگاه‌هایی متاهلی با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، توافق انجام شده و به زودی اجرایی می شود . در گام بعدی توافق با وزارت آموزش و پرورش ، دانشگاه آزاد و همچنین وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی در برنامه است .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : تاکنون بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی تحویل متقاضیان شده که ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مربوط به استان تهران است و تلاش می شود به ۷۰ هزار نفری که در مرحله نخست در سامانه ثبت نام کرده اند این اراضی تا پایان سال تحویل شود .

    بذرپاش گفت : همه تلاش ما این است که به تمامی متقاضیانی که در سامانه ثبت نام می کنند پاسخ داده شود که رقم آن در حال افزایش است . مبالغ آماده سازی اراضی هم در حال تامین است و برای ۳۲ هزار قطعه این اتفاق افتاده است .

    بذرپاش گفت : تلاش می‌کنیم تا پایان  امسال بخش زیادی از اراضی را در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت تحویل دهیم که مابقی واگذاری اراضی در سال آینده انجام شود . در برخی شهرها که مشکل زمین داریم، چنانچه به میزان مورد نیاز در این شهرها زمین وجود نداشته باشد از متقاضیان می خواهیم که به نزدیک ترین شهرها و روستاهای مجاور این شهرها مراجعه کنند . مانند شهرهای شمالی کشور که طبق درخواست خود اراضی مجاور را انتخاب کنند .

    وی همچنین درباره این که اگر شاخص‌های اقتصادی بهبود یابد نیازی به امکانات خانوار در قالب این طرح وجود ندارد ، گفت : همه تلاش ها باید این باشد که تورم کاهش و شاخص های اقتصادی بهبود یابد . همه تلاش ما در مجلس و دولت همین است . ما هم به عنوان دسنگاه مسئول موظف به تامین مشوق های پیش بینی شده در قانون هستیم و باید تلاش کنیم . اصلاح شاخص های کلان حتما اثر می گذارد و فرهنگ سازی اثر متفاوت تری دارد . اراضی که تشخیص داده می شود مناسب نهضت ملی است باید در اختیار وزارت راه قرار گیرد . در هر جایی که زمین تعلق گیرد نهضت ملی مسکن اجرا می شود .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    نظرات کاربران