در حال بارگذاری ...
  • ساخت مسکن حمایتی با فولاد و سیمان گران امکان‌پذیر نیست

    با توجه به مطرح شدن بحث خروج سیمان و فولاد از بورس کالا از سوی وزیر راه و شهرسازی و همچنین دستور رئیس‌جمهور برای کاهش قیمت فولاد و سیمان به نظر می‌رسد که تغییر رویه فروش این محصولات در بورس کالا یک ضرورت جدی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساخت مسکن حمایتی با سیمان و فولاد گران امکانپذیر نیست ، گفت : اگر به دنبال دفاع از عرضه سیمان و فولاد با قیمت رقابتی در بورس هستیم باید سایر الزامات بازارهای جهانی را هم بپذیریم .

    احسان ارکانی در خصوص الزام خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و برخی اظهارات مخالف آن گفت : اگر به دنبال دفاع از عرضه سیمان و فولاد با قیمت رقابتی در بورس هستیم باید سایر الزامات بازارهای جهانی نظیر پرداخت هزینه‌های انرژی ، گاز ، برق ، آب و حمل ونقل به قیمت جهانی به کارخانجات تولید سیمان و فولاد را هم بپذیریم .

    وی تاکید کرده است که ساخت مسکن حمایتی با سیمان و فولاد گران امکان‌پذیر نیست .

    عضو کمیسیون اصل ۹۰ توضیح داد : با توجه به مطرح شدن بحث خروج سیمان و فولاد از بورس کالا از سوی وزیر راه و شهرسازی و همچنین دستور رئیس‌جمهور برای کاهش قیمت فولاد و سیمان به نظر می‌رسد که تغییر رویه فروش این محصولات در بورس کالا یک ضرورت جدی است . این مسئله از این جهت اهمیت دارد که دولت قصد دارد تا وعده خود برای ساخت چند میلیون واحد مسکن ملی را اجرایی کند و سهم مصالح در ساخت این دسته از سازه‌ها که زمین آن رایگان است بسیار پر رنگ خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران تمامی استان و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

    |

    نظرات کاربران