در حال بارگذاری ...
  • تغییرات اقلیمی ، مهاجرت و سکونتگاه های غیررسمی مهمترین چالش های کلانشهرهای دنیا

    چنانچه بخواهیم به حوزه بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده ورود کنیم باید سه ضلع دولت ، شهرداری و مردم را با هم پیش ببریم که خوشبختانه در این دوره دولت و شهرداری برای تحقق اهداف نوسازی اهتمام جدی دارند و مردم را نیز در این حوزه با خود همراه کرده اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم گرامیداشت روز جهانی «اسکان بشر» با شعار اقتصاد تاب‌آور شهری در مجموعه فرهنگی و هنری نگارستان با حضور ، مهدی هدایت ، مدیرعامل سازمان نوسازی ، حمیدرضا غلامزاده معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ، محسن پیرهای نماینده مجلس ، محمد آئینی ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، رئیس دفتر UN Habitat در تهران ، و تعدادی از سفرای خارجی برگزار شد .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن سخنرانی در مراسم روز جهانی اسکان بشر ، تغییرات اقلیمی و خشکسالی ، مهاجرت ها و سکونت گاه های غیر رسمی را از چالش های مشترک بین کلانشهرهای دنیا عنوان کرد و به ارائه مهمترین برنامه ها و اقدامات شهرداری تهران برای افزایش تاب آوری ، تولید مسکن و بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد پایتخت پرداخت .

    هدایت تأکید کرد : چنانچه بخواهیم به حوزه بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده ورود کنیم باید سه ضلع دولت ، شهرداری و مردم را با هم پیش ببریم که خوشبختانه در این دوره دولت و شهرداری برای تحقق اهداف نوسازی اهتمام جدی دارند و مردم را نیز در این حوزه با خود همراه کرده اند .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد : با ابلاغ مشوق های نوسازی ، آمار صدور پروانه در سال جاری حدود ۲۰۰ درصد نسبت به ۵ ماهه سال گذشته افزایش داشته و عملاً شاهد افزایش نوسازی در بافت های فرسوده هستیم .

    هدایت با بیان این که تلاش کردیم تا تولید مسکن در شهر تهران را با اقدامات بازآفرینی همسو کنیم ، متذکر شد : در این خصوص تفاهم نامه هایی با رویکرد تسهیل گری با دستگاه ها و نهادهای مختلف منعقد شده و بر اساس آن ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دستور کار قرار گرفته که حدود ۲۰۰ هزار واحد از آنها وارد چرخه صدور پروانه و عملیات اجرایی تعدادی از این واحدها آغاز شده است .

    ایجاد محلات الگو در شهر تهران ، راه اندازی طرح پویش محله امن ، رفع موانع و مشکلات نوسازی در پلاک هایی که به دلایل مشکلات ثبت و اسناد ، قرار گرفتن در محدوده بافت های تاریخی و محدوده های حرایم راه آهن و برق فشار قوی از چرخه نوسازی و بازآفرینی جا مانده اند از جمله سایر مباحثی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم مطرح و به آن پرداخته شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن توضیحاتی ارائه داد .

    |

    شهرداری تهران بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب ، بالاخره می خواهد به مسئولیت خود در حوزه مسکن عمل کند و خود را در قبال قیمت مسکن و اجاره بها مسئول می داند . در دنیا نیز شهرداری ها به عنوان دولت محلی ، مداخلات خوبی در حوزه عرضه مسکن داشته اند و بخش اعظم مسکن اجتماعی متعلق به شهرداری ها ...

    |

    نظرات کاربران