در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و تحویل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مراسم اعطای زمین به ۵۷۰ خانوار طرح جوانی جمعیت گفت : از ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تحویل متقاضیان شده است .

    روح الله اکبری گفت : عزم دولت برای پایان کار مسکن مهر در کشور جدی است . در طرح نهضت ملی مسکن برای طرح های حمایتی مسکن شهری نرخ تسهیلات بانکی با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش پیدا کرده و زمان فروش اقساطی و قسط بندی وام ، مردم سود ۱۸ درصد را پرداخت می‌کنند و ما به تفاوت ۲۳ به ۱۸ به عنوان یارانه دولت پرداخت می شود .

    دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در جلسه طرح جوانی جمعیت گفت : در خصوص مسکن روستایی ، خانوارهای که میل سکونت در روستاها را دارند می توانند از این طرح بهره مند گردند .

    اکبری افزود : برای این بخش یک میلیون قطعه زمین به صورت ۹۹ ساله در روستاها برای متقاضیان واجد شرایط تامین خواهد شد تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود . هدف ما کاهش قیمت تمام شده مسکن و  تمامی اجزای آن  از جمله مصالح ساختمانی است  و کاهش هزینه های ساخت ، بیمه ، مجوزها و عوارض صدور پروانه ساختمانی در دستور کار دولت و بخش عمومی غیردولتی قرار دارد .

    دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت : با توجه به قانونی جهش تولید با تامین ۵۰ هزار هکتار زمین شهری و حذف قیمت زمین در طرح های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در کشور رونق و رشد شتابان گرفته است.

     




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مازندران ۸۴۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد و هم‌زمان ۱۴۷ قطعه زمین برای طرح ...

    |

    از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

    |

    نظرات کاربران