در حال بارگذاری ...
  • ایجاد شهرهای جدید در گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان ، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین روبرو هستیم که این معضل با ایجاد شهرک ها و شهرهای جدید رفع خواهد شد .

    مهدی ملک اظهار کرد : کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است که در سال اول این طرح تا کنون ۱۰۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند . از این تعداد بیش از ۱۶ هزار متقاضی نسبت به تکمیل پرونده های خود اقدام کرده که جزو متقاضیان موثر شمرده می شوند .

    وی افزود : همچنین تا کنون سند قطعی ۲۵۴ هکتار زمین برای اجرای طرح به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یافته و ۸۴ هکتار در شرف انتقال سند می باشد .

    ملک از بهره برداری از دو هزار و ۷۵۴ واحد مسکونی در هفته دولت سالجاری خبر داد و گفت : این واحدها در بخش های خودمالکی ، بافت فرسوده و مسکن مهر متوقف شده بودند . با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان ، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین روبرو هستیم که این معضل با ایجاد شهرک ها و شهرهای جدید رفع خواهد شد .

    وی افزود : در این راستا ۵۹۳ هکتار زمین برای ایجاد شهرک و شهرهای جدید در نظر گرفته شده و این اراضی بررسی و امکانسجی شد . مراحل تصویب طرح در استان انجام و به شورایعالی معماری و شهرسازی ارسال شده است .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    نظرات کاربران