در حال بارگذاری ...
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن همتشان را مضاعف کنند

    پرداخت تسهیلات تکلیف قانونی است و بر اساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به مسکن اختصاص یابد . سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸ هزار میلیارد تومان باید بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کردند اما چیزی که تاکنون قرارداد بسته‌ایم ۱۷۱ هزار میلیارد تومان است که با این عدد فاصله زیادی دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، گفت : سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸هزار میلیارد تومان باید بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کردند اما تاکنون ۱۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است .

    ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان اظهار کرد : مسئله بزرگ و چالش اساسی کشور کمبود مسکن است که سال‌ها در مورد آن کم کاری شده است . در سال ۹۵ الی ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانوار که تشکیل شد ۶۴ مسکن ساخته شده است .

    مالکی گفت : روش تامین زمین بر اساس قانون بیان شده و باید از توافق مالکان بخش خصوصی هم استفاده کنیم . بر اساس قانون ، آماده‌سازی زمین برعهده متقاضی است اما حاضر هستیم در آماده‌سازی زمین وارد شده و اعتبار آن را تامین کنیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : پرداخت تسهیلات تکلیف قانونی است و بر اساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به مسکن اختصاص یابد . سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸ هزار میلیارد تومان باید بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کردند اما چیزی که تاکنون قرارداد بسته‌ایم ۱۷۱ هزار میلیارد تومان است که با این عدد فاصله زیادی دارد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص مسکن روستایی هم گفت : بنیاد مسکن ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در روستاها واگذار خواهد کرد که کار آن شروع شده است . استان گلستان به همراه خوزستان جزو استان‌هایی است که بیشترین مسکن مهر آنها باقی مانده و باید بعد از ۱۷ سال تعیین تکلیف شود .

    وی با اشاره به آمار مسکن مهر گلستان با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، گفت : این امر یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد .

    مالکی در خصوص خرید زمین هم گفت : اگر زمینی در اطراف شهر وجود داشته باشد می‌توان آن را خریداری و به بافت الحاق کرد و در این زمینه باید جهاد کشاورزی در خصوص اراضی درجه یک و دو با استان همکاری کند .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهرک‌سازی را یکی از روش‌های تامین زمین برای استان گلستان برشمرد و تاکید کرد در مراحل تصویب شهرک‌ها باید تسریع شود .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

    |

    نظرات کاربران