در حال بارگذاری ...
  • مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است

    دولت فقط در بحث مسکن حمایتی وظیفه تامین زمین را برعهده دارد و در دیگر بخش‌ها با مشوق‌ها و تسهیلات باید مسکن‌های مورد نظر ساخته شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت : مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است که دولت باید زمین تامین و تسهیلات آن را نیز فراهم کند تا بتواند به خانه‌دار شدن مردم کمک کند .

    مسعود بیات منش با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت : این طرح در قالب بخش‌های مختلفی از جمله روستاها ، خودمالکی ، بافت‌های فرسوده و مسکن حمایتی اجرایی می‌شود و در این زمینه ساخت ۲۸۰ هزار واحد در خوزستان در دستور کار قرار دارد .

    وی افزود : ۱۴۰ هزار واحد از این مسکن‌های تکلیف‌شده در طرح نهضت ملی مسکن در استان ، مسکن حمایتی است و ۱۴۰ هزار واحد دیگر باید در بخش‌های دیگر اجرایی شوند که ۷۰ هزار واحد از آن در روستاهای استان ، ۴۰ هزار واحد در بحث خودمالکی و ۳۰ هزار واحد نیز در بافت فرسوده باید ساخته شود .

    مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی در خوزستان حدود ۷۰ درصد از برنامه عقب هستیم ، گفت : دولت فقط در بحث مسکن حمایتی وظیفه تامین زمین را برعهده دارد و در دیگر بخش‌ها با مشوق‌ها و تسهیلات باید مسکن‌های مورد نظر ساخته شود . مهمترین بخش طرح نهضت ملی مسکن بحث مسکن حمایتی است که دولت باید زمین تامین و تسهیلات آن را نیز فراهم کند تا بتواند به خانه‌دار شدن مردم کمک کند . از ۱۴۰ هزار واحد در بحث مسکن حمایتی در خوزستان فقط ساخت ۱۰ هزار واحد آغاز شده است و باید تا پایان دولت مابقی این ۱۳۰ هزار واحد ساخته شوند .

    وی افزود : از این ۱۴۰ هزار واحد، ۴۰ هزار واحد در دو شهر جدید اطراف اهواز به‌عنوان سر ریز جمعیت باید ساخته شوند و ۱۰۰ هزار واحد دیگر نیز باید در ۸۲ شهر استان اجرایی شوند .

    مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در چهار بازه زمانی ۶ ماهه این عقب افتادگی جبران شود و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم هستیم .

    بیات منش با بیان اینکه مهمترین دلیل شرایط دشوار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان بحث تامین زمین است ، عنوان کرد : در بحث اجرای این طرح از میانگین کشوری خیلی عقب هستیم اما در پایان دولت خوزستان در این زمینه قطعا از میانگین کشوری جلوتر خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در آینده نزدیک شاهد شتاب نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود و امیدواریم با جدیت مسئولین متولی تا پایان این دولت شاهد رشد قابل توجه این طرح در استان باشیم و شهد شیرین این خدمت بزرگ شهید خدمت را مردم بچشند .

    |

    امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

    |

    نظرات کاربران