در حال بارگذاری ...
  • عوارض صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده شهر مینودشت رایگان شد

    پیش‌ از این شوراهای اسلامی شهرهای گرگان ، آق قلا و دلند نسبت به تخفیف صد در صدی عوارض صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده اقدام کرده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : عوارض صدور پروانه ساختمانی در محلات هدف بازآفرینی شهر مینودشت رایگان شد .

    مهدی ملک اظهار کرد : با ابلاغ بسته‌های تشویقی ۱۹‌بندی شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم ، نوسازی مسکن و صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده‌ گلستان رشد چشمگیری داشته است . در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده اعمال می‌شود .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه‌ و شهرسازی گلستان ادامه داد : شورای اسلامی شهرها می‌توانند به منظور به حداقل رساندن هزینه‌های نوسازی ، تخفیف ۱۰۰ درصدی بافت‌های فرسوده را در شهرها تصویب کنند .

    ملک از تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده شهری شهرستان مینودشت خبر داد و گفت : شهرداری‌ها در صورت اقدام می‌توانند معادل تخفیف را از دولت دریافت کنند .

    وی همچنین تصریح کرد : پیش‌ از این شوراهای اسلامی شهرهای گرگان ، آق قلا و دلند نسبت به تخفیف صد در صدی عوارض صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده اقدام کرده‌اند .




    مطالب مرتبط

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران