در حال بارگذاری ...
  • خطوط محدوده و حریم شهر کرج مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت

    بر اساس مصوبه قبلی هیات وزیران ، انتزاع شهر فردیس از کرج و الحاق روستای محمودآباد به شهر کرج مورد موافقت قرار گرفته بود . بر همین اساس خطوط محدوده و حریم شهر مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت . همچنین با توجه به تدقیق مسیر به وسیله بزرگراه شمالی کرج بخش‌هایی از محدوده شهر حذف و بخش‌هایی به آن اضافه شد تا بزرگراه شمالی به عنوان عارضه مشخص و خوانا تعیین کننده خط محدوده شهر در سمت شمال باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری از موافقت با الحاق اراضی به محدوده شهر بیرجند برای تولید مسکن ، تصویب سندپهنه بندی کرج و همچنین از تصویب مغایرت‌های طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج خبر داد .

    خسرو دانشجو با اعلام برگزاری یازدهمین نشست شورا در خصوص جزییات این نشست ، توضیح داد : تامین اراضی نهضت ملی در شهر بیرجند ، بررسی و تصویب مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج و تصویب سند پهنه‌بندی شهر کرج موضوع‌های مورد بررسی در جلسه یازدهم بود .

    موافقت با الحاق اراضی به بیرجند برای ساخت مسکن با رعایت ملاحظات زیست محیطی و ایمنی

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص تامین اراضی نهضت ملی در شهر بیرجند و تصمیم شورا در این باره ، گفت : پیشنهاد الحاق اراضی دولتی با مساحت تقریبی ۵۰۰ هکتار در شرق شهر و در حدفاصل بافت کالبدی و کنار گذر شرقی در جلسه شورای مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به محدودیت‌های توسعه شهر در سایر جهات به لحاظ اراضی زراعی و عرصه‌های آبخوان با این توسعه موافقت شد . همچنین با تصمیم شورا بخش‌هایی از این زمین که با حریم گسل و حریم کنار گذر تداخل داشت از توسعه شهری حذف شد .   

    موافقت با الحاق اراضی به بیرجند برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی

    دانشجو تصریح کرد : بر اساس مصوبه شورای‌عالی، تنوعی از الگوهای ساخت در قالب قطعات مسکونی کم‌تراکم و تراکم متوسط با ظرفیت حدود ۱۲ هزار واحد بر این اساس احداث خواهد شد .

    وی در خصوص مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج و تصمیمی که در این‌باره گرفته شد ، توضیح داد : در فرایند تهیه طرح تفصیلی کرج که در حال طی مراحل استانی و اخذ مصوبه از  کمیسیون ماده ۵ استان است . مغایرت‌های اساسی در چهار محور تغییرات خط محدوده و حریم ، تغییرات نظام جمعیت شهر و آینده‌نگری آن ، تغییرات نظام شبکه معابر و تغییرات نظام پهنه‌بندی شهر ایجاد شده بود که در جلسه شورا مورد بررسی و تصویب قرار گرفت .

    فردیس از کرج جدا و روستای محمودآباد به شهر کرج الحاق می‌شود

    به گفته دانشجو ، بر اساس مصوبه قبلی هیات وزیران ، انتزاع شهر فردیس از کرج و الحاق روستای محمودآباد به شهر کرج مورد موافقت قرار گرفته بود . بر همین اساس خطوط محدوده و حریم شهر مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت . همچنین با توجه به تدقیق مسیر به وسیله بزرگراه شمالی کرج  بخش‌هایی از محدوده شهر حذف و بخش‌هایی به آن اضافه شد تا بزرگراه شمالی به عنوان عارضه مشخص و خوانا تعیین کننده خط محدوده شهر در سمت شمال باشد .

    دانشجو توضیح داد: برخی تغییرها در نقش و عملکرد محورهای شریانی درجه یک شهر کرج شامل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و محورهایی که پایین‌تر از سطح شهر هستند با توجه به پیشنهادهای مصوب در مرجع استانی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مورد بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد . همچنین ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری با افزایش افق طرح جامع شهر کرج از ۱۴۰۵ به ۱۴۱۰ موافقت کرد .

    سند پهنه بندی کرج مصوب شد

    وی همچنین از تصویب سند پهنه‌بندی برای شهر کرج خبر داد و افزود : بر اساس دستورالعمل سند پهنه‌بندی مصوب سال ۱۳۹۶ ، سند پهنه‌بندی کرج مصوب شد که ملاک ارجاع مراجع استانی است . با این مصوبه، عرصه‌های واقع در حریم شهر کرج به پهنه‌های ۵ گانه‌ای که بر اساس مصوب شورای‌عالی تدقیق شده  تقسیم خواهد شد . در هر پهنه ، فعالیت مجاز به استقرار و یا فعالیت ممنوع و یا فعالیت مشروط تعیین شده است که بر اساس سند ، تکلیف مدیریت شهری در راهبری و صدور مجوزها در حریم شهر تعیین شده است .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد تا به منظور رعایت اصول شهرسازی و قوانین و ضوابط موجود نسبت به اختصاص ۳۰ درصد از ملک موردنظر به کاربری مسکونی و ۷۰ درصد باقیمانده ملک به کاربری فضای سبز و خدمات هفتگانه اقدام شود و در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

    |

    نظرات کاربران