در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر کاهش معضلات زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی

    زنان در سکونتگاه‌های غیررسمی با مشکلات عدیده‌ای از جمله فقر مالی ، اعتیاد همسر ، بیکاری و مواردی از این دست مواجه‌اند . بنابراین یکی از مهم‌ترین راهکارها در خصوص کاهش معضلات این زنان توانمند کردن آن‌هاست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در دیدار معاون بررسی‌های راهبردی امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، توانمندسازی و کاهش معضلات زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی ، موردتاکید قرار گرفت .

    معصومه فلاحیان معاون بررسی‌های راهبردی امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با حضور در دفتر محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت و گو کرد .

    این جلسه به منظور همفکری ، شناسایی و برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده و همچنین بررسی آخرین وضعیت اقدام‌های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی زنان و خانواده در بافت‌های ناکارآمد شهری برگزار شد .

    در این جلسه آیینی با اشاره به این که ۲۰ درصد از سطح شهرهای ما شامل بافت‌های ناکارآمد است ، اظهار کرد : در مجموع ۱۹ میلیون و ۸۴۱ هزار نفر در بافت‌های ناکارآمد شهری ساکن هستند که حدود ۹ میلیون نفر از آن‌ها بانوان هستند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی درخواست‌های خود از معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در راستای بهبود کیفیت زنان ساکن بافت‌های ناکارآمد به خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی را این گونه برشمرد : یکپارچه‌سازی بانک اطلاعات زنان ساکن در بافت‌های ناکارآمد شهری موجود در معاونت امور زنان ریاست جمهوری و شرکت بازآفرینی شهری ، بررسی وضعیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی زنان و خانواده ساکن در بافت‌های ناکارآمد و تدوین راهبردهای ارتقای شاخص‌های مربوطه توسط معاونت امور زنان و خانواده ، حمایت از تشکل‌های اجتماعی فعال در زنان و خانواده در بافت‌های ناکارآمد شهری .

    فلاحیان نیز در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در خصوص حل معضلات زنان ساکن در بافت‌های ناکارآمد تاکید کرد و گفت : زنان در سکونتگاه‌های غیررسمی با مشکلات عدیده‌ای از جمله فقر مالی ، اعتیاد همسر ، بیکاری و مواردی از این دست مواجه‌اند . بنابراین یکی از مهم‌ترین راهکارها در خصوص کاهش معضلات این زنان توانمند کردن آن‌هاست .

    وی ادامه داد : توانمندسازی به معنای آموزش مهارت است تا بتوانند با استفاده از آن منبع درآمدی برای خود ایجاد کنند و از این طریق بخشی از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد .

    فلاحیان افزود : در راستای کاهش آسیب‌های شناسایی شده و مسایل موجود ، پروژه‌ها و برنامه‌ها در سطح محلات توسط دفاتر تهیه و در حال اجراست که نیاز به پشتیبانی در زمینه تامین اعتبار و تسهیلات، آموزش‌های فنی و عمومی و خانواده، مشاوره‌های فردی و خانواده و پیشگیری و درمان هستیم .

    همچنین ، تسهیل شرایط برای خانه‌دار شدن این زنان یکی دیگر از موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت .

    در این جلسه مقرر شد ، پیشنهادات طرفین مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و همکاری‌ها در راستای بهبود کیفیت زندگی زنان ساکنان بافت‌های ناکارآمد افزایش یابد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران