در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۸۰۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی شهرستان سراوان

    این اقدام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی از سوی کارکنان این اداره و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام شده است که بر این اساس در این بازه زمانی ۶ مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی دولتی صادر و اجرایی شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان گفت : امسال بیش ۸۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی این شهرستان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد .

    حامد ریگی اظهار کرد : در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی در سال جاری با اجرای احکام قطعی قضایی در مجموع بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع از این اراضی در پهنه این شهرستان به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است .

    وی ادامه داد : این اقدام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی از سوی کارکنان این اداره و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام شده است که بر این اساس در این بازه زمانی ۶ مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی دولتی صادر و اجرایی شد .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان حفاظت و صیانت از اراضی ملی را وظیفه مهم و ذاتی این اداره عنوان و اضافه کرد : با مشاهده هرگونه تصرف با متصرفان و سودجویان در اسرع وقت برخورد قانونی خواهیم کرد .

    ریگی خاطرنشان کرد : شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن سامانه گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران