در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم‌نامه ساخت مسکن میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

    بررسی‌های ما نشان می‌دهد هم اکنون بیش از ۷ هزار نیروی پرسنل نیروی انتظامی در استان تهران نیازمند مسکن هستند و انتظار داریم با تامین مسکن مورد نیاز این نیروها گام موثری برای رفاه پرسنل نیروی انتظامی در استان برداریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به استناد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تفاهم نامه همکاری‌های مشترک امضا کردند .

    این تفاهم‌نامه توسط غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سرتیپ دوم پاسدار عباسعلی محمدیان عصر روز سه‌شنبه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد .

    غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت : تامین مسکن مورد نیاز پرسنل خدوم نیروی انتظامی از دغدغه‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است . همه ما می‌دانیم باید تلاش کنیم بخشی از مسکن مورد نیاز پرسنل نیروی انتظامی تامین شود .

    وی گفت : هم اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای اسلامشهر ، واوان ، دماوند و پردیس پروژه‌های ساخت و ساز مسکن دارد که می‌توان با استفاده از قانون نهضت ملی مسکن بخشی از مسکن مورد نیاز نیروهای انتظامی را از این طریق تامین کرد .

    فرمانده انتظامی تهران گفت : پرسنل نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی برای تامین و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند به طوری که تاکنون ۳۲۰ هزار گذرنامه در استان صادر شده و حتی در زمان ایام اربعین صدور گذرنامه شبانه روزی انجام شد . بررسی‌های ما نشان می‌دهد هم اکنون بیش از ۷ هزار نیروی پرسنل نیروی انتظامی در استان تهران نیازمند مسکن هستند و انتظار داریم با تامین مسکن مورد نیاز این نیروها گام موثری برای رفاه پرسنل نیروی انتظامی در استان برداریم .

    محمدیان گفت : بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۰ درصد حقوق پرسنل ما صرف تامین مسکن می‌شود و اگر نتوانیم به مسکن پرسنل انتظامی خود در تهران بزرگ توجه کنیم مجبور هستند این نیروها برای خود شغل دوم و یا سوم انتخاب کنند . افزایش حقوق پرسنل نیروی انتظامی تابع قانون است و تنها کاری که برای جبران زحمات این نیروها می‌شود انجام داد تامین مسکن مورد نیاز پلیس برای افزایش رضایتمندی مردم از خدمات آنها است .

    شایان ذکر است که بر اساس این تفاهم‌نامه فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ پرسنل واجد شرایط خود را بر اساس پروژه‌های مسکن شهری در سطح استان تهران معرفی خواهد کرد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رعایت تمام ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه برای واگذاری واحدهای یاد شده اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد .

    به منظور اجرای این تفاهم‌نامه طرفین موافقت کردند هر ماه جلسات منظمی بین نمایندگان دو طرف برگزار کنند و هر ۶ ماه نیز یک بار گزارش اقدامات انجام شده در اختیار رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گیرد .

    همچنین مقرر شد شرایط و ضوابط واگذاری واحدهای مسکونی به افراد مشمول از محل هر یک از پروژه‌های مندرج در ماده ۱ این تفاهم‌نامه تابع قراردادهای مربوطه با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های مورد نظر خواهد بود .

    در این تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرگونه واگذاری مسکن مورد نیاز واجدین شرایط را از محل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و یا پروژه‌هایی که توسط معاونت مسکن شهری آماده می‌شود، تامین خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    با الحاق ۱۰.۸ هکتار از اراضی ملی ، این واحدها ، به بیش از ۳۵۰ واحد ویلایی قابل افزایش است و شهروندان بافرانی که در طرح نهضت ملی مسکن نایین ثبت نام کرده اند ، می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی شهرستان درخواست تغییر محل از نایین به بافران را ارائه دهند تا اقدام قانونی ...

    |

    نظرات کاربران