در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات صورت گرفته در قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران

    شهرداری کل اراضی مستعد ساخت مسکن را در چرخه وارد کرده و برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده که عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قرارگاه جهادی مسکن تشکیل شد و تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه در این حوزه کنار هم آمدند تا بتوانند مشکل مسکن پایتخت‌نشینان را برطرف کنند .

    مهدی هدایت دبیر قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به اقدامات صورت گرفته در قرارگاه جهادی مسکن اشاره کرد و گفت :‌ رویکرد ما در این قرارگاه رفع موانع تولید مسکن در شهر تهران است که متأسفانه در ۱۰ سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است .

    وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته روند نزولی صدور پروانه را در شهر تهران داشتیم ، گفت : اما در حال حاضر این موضوع رشد ۱۹۱ درصدی در بافت فرسوده پیدا کرده است .

    وی به بسته شدن ۳۷ تفاهمنامه برای ۵۳۲ هزار واحد مسکونی در تهران اشاره کرد و گفت : با دستگاه‌های مختلف در این زمینه تفاهم کرده‌ایم و امروز حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در چرخه صدور پروانه به اجرا قرار گرفته است .

    وی به کم شدن زمان صدور پروانه در تهران اشاره کرد و گفت :‌ شهرداری کل اراضی مستعد ساخت مسکن را در چرخه وارد کرده و برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده که عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی آغاز شده است .

    دبیر قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران به مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت : با این مشوق‌ها شهروندان ترغیب بیشتری برای نوسازی شدند .

    هدایت به طرح‌های موضوعی و موضعی بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت : اقدامات خوبی صورت گرفته و در محدوده ده ونک، کن و نفرآباد شاهد نوسازی هستیم .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین به محلات الگو اشاره کرد و گفت : این محلات با رویکرد معماری اسلامی و از تکنولوژ‌ی‌های روز استفاده می‌شود .

    وی همچنین به موضوع فروش متری مسکن اشاره کرد و گفت :‌ در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا منابع خرد مردم در مسکن مورد استفاده قرار گیرد .

    هدایت همچنین به اقدامات صورت گرفته با نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت : توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی شهر تهران شده است؛ به عنوان مثال در حصار ناصری اقداماتی صورت گرفته است .

    وی همچنین به ساخت باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) به طول ۹.۵ کیلومتر در منطقه ۱۷ و ۱۸ اشاره کرد و گفت :‌ سرانه‌های فرهنگی خوبی برای شهروندان ایجاد می‌شود .

    هدایت همچنین به تقدیر رئیس‌جمهور از اقدامات قرارگاه جهادی مسکن در روز افتتاحیه مترو اشاره کرد و گفت : مدیریت شهری تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکل مسکن پایتخت‌نشینان را برطرف کند .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن توضیحاتی ارائه داد .

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    نظرات کاربران