در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۳۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده شهرستان خوانسار

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار گفت : ۳۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری های شهرستان خوانسار برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اختصاص یافته است .

    سعید شاهی با اشاره به اقدامات به‌عمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری اظهار کرد : یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق بود که به لطف خدا و در جهت توسعه شهری ، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه‌ای در این خصوص بعمل آمده است . در این راستا ۳۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های شهرستان خوانسار برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اختصاص یافت .  

    رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان خوانسار در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده‌های مصوب بافت فرسوده بیان کرد : در ابتدا استعلام از شهرداری‌ها مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام می‌شود و پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا ، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت‌نامه از سوی شهرداری‌ها ، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال‌های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است .  

    وی با بیان اینکه شهر خوانسار دارای ۴۰ هکتار بافت فرسوده است ، اظهار کرد : طی ۲ سال اخیر ساخت بیش از ۳۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده با تسهیلات دولتی شروع شده است .  

    شاهی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تشریح کرد : در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان خوانسار برای این طرح در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند .     

    وی با اشاره به اینکه پروژه ۱۰۶ واحدی گروه ساخت سونقان خوانسار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال ساخت است ، افزود : برای تامین زمین مابقی متقاضیان، اراضی برای ساخت ۹۰۰ واحد در نظر گرفته شده که به‌صورت گروه ساخت اجرا می‌شود . در راستای تحقق اهداف دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۳۰ هکتار اراضی دولتی به محدوده قانونی شهری شهرستان خوانسار انجام و تغییر کاربری داده شده است .




    مطالب مرتبط

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران