در حال بارگذاری ...
  • ارزیابی ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه استان ایلام در دستور کار قرار دارد

    اکیپ‌های ارزیابی شامل نمایندگانی از راه و شهرسازی ، نظام مهندسی ساختمان ، شهرداری ، بحران و ... فعالیت خود را برای بازدید از این ساختمان‌ها در روزهای آینده به صورت جدی و مداوم ( کارشناسان دو هفته یک بار و مسئولین ماهانه) در مرکز و تمامی شهرهای استان ایلام آغاز می کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کارگروه تخصصی پایش ایمنی ساختمان های بلند مرتبه استان ایلام با هدف شناسایی و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه استان تشکیل شد .

    جلسه کارگروه تخصصی پایش ایمنی ساختمان های بلند مرتبه استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ، مدیرکل دفتر فنی استانداری ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، معاون شهرداری ایلام، رئیس هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان و مسئولین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ، اداره استاندارد و ... در سالن جلسات راه و شهرسازی استان ایلام تشکیل شد .

    فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این جلسه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تشکیل کارگروه استانی برای پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه گفت : بر اساس این دستورالعمل ، نسبت به شناسایی وارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در برابر آتش سوزی ، زلزله ، فرونشست و فروریزش اقدام و به محض شناسایی هر مورد از موارد ناایمن بر اساس  قانون ، مالک به انجام اقدامات اصلاحی در راستای تأمین پایداری و ایمنی مکلف می‌شود .

    وی  با اشاره به شناسایی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبط افزود : اکیپ‌های ارزیابی شامل نمایندگانی از راه و شهرسازی ، نظام مهندسی ساختمان ، شهرداری ، بحران و ... فعالیت خود را برای بازدید از این ساختمان‌ها در روزهای آینده به صورت جدی و مداوم ( کارشناسان دو هفته یک بار و مسئولین ماهانه) در مرکز و تمامی شهرهای استان ایلام آغاز می کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام شناسایی ساختمان‌های نا ایمن ، پرخطر و ناپایدار و اتخاذ راهکارهای قانونی برای رفع خطر و پایدار سازی ساختمان‌های شناسایی شده از اهداف کارگروه مذکور عنوان کرد و خاطرنشان کرد : حوادث چند ساختمان بلند مرتبه در نقاط مختلف کشور طی سال‌های اخیر ، ایمن سازی و پایدار سازی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه موجود و در حال احداث را بیش از پیش ضروری ساخته است ، از این رو ، ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط برای پیشبرد بهتر طرح از اهمیت بالایی برخوردار است .




    مطالب مرتبط

    این آزمون شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری صلاحیت‌های (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت‌های (نظارت ، محاسبات ، اجرا) ، تأسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تأسیسات برقی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه ...

    |

    نظرات کاربران