در حال بارگذاری ...
  • مجلس به دنبال کاهش و واقعی کردن قیمت مصالح ساختمانی است

    مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان با هدف کنترل‌ قیمت و مقابله با دلالی و سوداگری وارد بورس کالا شده اما متاسفانه نتیجه معکوس داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قیمت دو کالای سیمان و فولاد از زمان ورود به بورس کالا تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته ، گفت : مجلس در حال رایزنی برای کاهش یا واقعی کردن قیمت آن‌هاست .

    محمدرضا رضایی کوچی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن در قیمت تمام شده مسکن اظهار کرد : یکی از آفت‌هایی که امروز بازار مسکن با آن مواجه شده ، افرایش قیمت مصالح ساختمانی است .

    نماینده مردم جهرم در مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد : مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان با هدف کنترل‌ قیمت و مقابله با دلالی و سوداگری وارد بورس کالا شده اما متاسفانه نتیجه معکوس داده است .

    رضایی کوچی گفت : سیمان و فولاد با بحران واسطه‌گری مواجه شده و قیمت آن ۱۵۰ الی ۲۰۰ درصد افرایش یافته است که در قیمت تمام شده مسکن سهم قابل توجهی دارد .

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بورس ابزاری برای تعادل بخشی به قیمت‌ها و جذب نقدینگی در راستای اجرای زیرساخت‌هاست ، افزود : متاسفانه در خصوص سیمان و فولاد شاهد نتیجه عکس آن هستیم و انتظار داریم حداقل این دو کالای اساسی مسکن با قیمت واقعی عرضه شود تا قیمت مسکن و مصالح مورد نیاز آن کاهش یابد . با وجود مقاومت‌های زیادی که در خصوص این موضوع وحود دارد ، مجلس در حال رایزنی با مسئولان است تا به نتیجه برسد .




    مطالب مرتبط

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    در حال حاضر احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان آغاز شده و این طرح حدود ۱۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد .

    |

    نظرات کاربران