در حال بارگذاری ...
  • زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان فراهم شد

    در قالب مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ، امسال واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین به روستاییان متقاضی مسکن را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سال بعد نیز همین تعداد زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در روستاها واگذار خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن تفاهم کردند که در ازای تحویل اراضی رایگان در روستاها و حریم شهرهای کوچک ، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود .

    این تفاهم‌نامه میان ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با محمد صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد .

    غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه حمایت از ساخت مسکن محرومان توسط این نهاد انقلابی ، گفت : اولویت اصلی حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) ایجاد سرپناه برای محرومان است .

    وی گفت : در قالب مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ، امسال واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین به روستاییان متقاضی مسکن را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سال بعد نیز همین تعداد زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در روستاها واگذار خواهیم کرد . موضوع افزایش وام ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان در کمیسیون تخصصی هیات دولت تصویب شده و منتظر اعلام جزئیات اعطای این وام هستیم .

    بر اساس این گزارش ، تفاهم‌نامه‌ای که میان این بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن امضا شد،  در صورت اجرای پروژه‌‏های ملی مسکن در شهرهای دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، تمامی اراضی مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و یا اراضی مورد نیاز برای تولید و عرضه مسکن روستایی ، براساس مصوبات طرح‏ هادی روستاها به بنیاد واگذار می شود .

    همچنین در روستاهای واقع در حریم شهرهای دارای جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر ، اجرای طرح های نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن منوط به واگذاری رایگان اراضی لازم است .

    در روستاهای واقع در حریم شهرهای دارای جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز ، اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تعداد متقاضیان واجد شرایط و همچنین به منظور رفع نیازمندی‏های توسعه کالبدی و تولید مسکن روستایی ، پس از وصول درخواست به صورت رایگان به بنیاد مسکن واگذار می‏‌شود .

    در این تفاهم‌نامه همچنین تاکید شده است ، بهره‏‌برداری از اراضی واگذار شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، به صورت اجاره ۹۹ ساله به افراد واجد شرایط صورت می پذیرد .

    علاوه بر این مسئولیت هر‏گونه پاسخ‏گویی در خصوص اراضی موضوع این تفاهم‏نامه اعم از اعتراض به تشخیص ، مالکیت ، دعاوی مطروحه در محاکم دادگستری، درخواست بها یا معوض و یا سایر عناوین مشابه ، بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران