در حال بارگذاری ...

پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم میامی و شاهرود در مجلس پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی نهضت ملی مسکن استان سمنان را مناسب ارزیابی کرد .

علی‌اصغر خانی در خصوص عملکرد وزارتخانه در خصوص مسکن و سایر مدهای حمل و نقلی ، گفت : در دوره قبلی وزارت راه و شهرسازی ، کاستی‌هایی در مورد مسکن وجود داشت که با ورود آقای بذرپاش به وزارت راه و شهرسازی ، این کاستی‌ها در حال برطرف شدن است .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بخش مسکن در استان سمنان ، کارهای خوبی در حال انجام است ، افزود : انتظار نمایندگان مجلس ، کاهش مخاطرات حمل و نقلی به ویژه در بخش جاده‌ای است که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی در این دوره اهتمام بیشتری برای رفع نقاط حادثه خیز داشته باشد .

خانی با اعلام اینکه استاندار سمنان و سایر مسئولان استانی در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن پای کار آمده‌اند ، پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی پروژه‌های مسکن استان را مناسب ارزیابی کرد .

 




مطالب مرتبط

به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

نظرات کاربران