در حال بارگذاری ...

گیلان حدود ۲۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

کاهش فقر شهری و ارتقا تاب آوری شهری ، حفط هویت و منزلت مکانی تنها بخشی از اهداف بازآفرینی شهری است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست راه و شهرسازی گیلان از وجود حدود ۲۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در این استان خبر داد .

محمدرضا فلاحتگر در هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در گیلان ، اظهار کرد : بازآفرینی شهری فرایند توسعه همه جانبه در عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی به منظور ارتقا بهبود کیفیت زندگی شهری صورت می گیرد .

وی با اشاره به اهداف مهم بازآفرینی شهری افزود : کاهش فقر شهری و ارتقا تاب آوری شهری ، حفط هویت و منزلت مکانی تنها بخشی از اهداف بازآفرینی شهری است .

سرپرست راه و شهرسازی گیلان از وجود بیش از ۵۳۰۰ هکتار بافت ناکارامد شهری در استان خبر داد و بیان کرد : حدود ۲۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان وجود دارد .

فلاحتگر با بیان اینکه سه شهر گیلان درگیر سکونتگاه های غیر رسمی است ، گفت : ۶ شهر گیلان دارای ۱۱۳۷ هکتار بافت تاریخی است .

وی از ارائه ۶۰۷ پروانه ساخت حوزه بازآفرینی شهری در گیلان خبر داد و افزود : این تعداد پروانه ها از سال ۱۴۰۰ تاکنون در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ثبت شده است .




مطالب مرتبط

ایجاد آمادگی لازم و مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و مجتمع‌های زیستی استان ، به‌ویژه شهرها که محل زیست عمده جمعیت استان هستند ، به منظور ایجاد تاب‌آوری لازم و کاهش تأثیرات منفی پدیده تغییرات اقلیمی ضروری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در دویست و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان از ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گیلان ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۹۴۴ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت خبر داد . محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و ...

|

شهرضا یکهزار و ۸۹ هکتار بافت فرسوده و ۳۶۴ هکتار بافت ناکارآمد مصوب دارد و شهر منظریه که سال ۸۴ از تجمیع پنج روستا شکل گرفت نیز حدود ۹۰ هکتار بافت فرسوده دارد .

|

شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

|

نظرات کاربران