در حال بارگذاری ...
  • گیلان حدود ۲۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

    کاهش فقر شهری و ارتقا تاب آوری شهری ، حفط هویت و منزلت مکانی تنها بخشی از اهداف بازآفرینی شهری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست راه و شهرسازی گیلان از وجود حدود ۲۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در این استان خبر داد .

    محمدرضا فلاحتگر در هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در گیلان ، اظهار کرد : بازآفرینی شهری فرایند توسعه همه جانبه در عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی به منظور ارتقا بهبود کیفیت زندگی شهری صورت می گیرد .

    وی با اشاره به اهداف مهم بازآفرینی شهری افزود : کاهش فقر شهری و ارتقا تاب آوری شهری ، حفط هویت و منزلت مکانی تنها بخشی از اهداف بازآفرینی شهری است .

    سرپرست راه و شهرسازی گیلان از وجود بیش از ۵۳۰۰ هکتار بافت ناکارامد شهری در استان خبر داد و بیان کرد : حدود ۲۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان وجود دارد .

    فلاحتگر با بیان اینکه سه شهر گیلان درگیر سکونتگاه های غیر رسمی است ، گفت : ۶ شهر گیلان دارای ۱۱۳۷ هکتار بافت تاریخی است .

    وی از ارائه ۶۰۷ پروانه ساخت حوزه بازآفرینی شهری در گیلان خبر داد و افزود : این تعداد پروانه ها از سال ۱۴۰۰ تاکنون در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ثبت شده است .




    مطالب مرتبط

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۵۱۰ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۵۸۷ واحد در بخش مسکن خود مالک و ۱۶ هزار و ۵۹۷ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    نظرات کاربران