در حال بارگذاری ...
  • تهیه بسته تشویقی ویژه املاک اوقافی در بافت های فرسوده تا بیست روز آینده

    در شش ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۰ مورد اخذ سند و رای مثبت صادر شده است در حالیکه در نیم سال ۱۴۰۲ شاهد صدور تعداد ۳۵۰ مورد اخذ سند و رای مثبت در بافت­ های فرسوده بوده­ایم که نشانگر رشد ۶ برابری نسبت به دوره مشابه بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهدی هدایت تصریح کرد : با هدف تسریع در روند بازآفرینی و رفع موانع نوسازی پلاک های اوقافی در بافت های فرسوده ، بسته تشویقی ویژه املاک اوقافی تا بیست روز آینده جهت پیشنهاد به مراجع ذیصلاح تهیه و تدوین می شود .

    مهدی هدایت در جلسه کمیته امنیتی حقوقی ستاد بازآفرینی شهر تهران که با حضور معاون استانداری تهران ، مدیرکل امنیتی ، فرماندار تهران ، شهردار منطقه ۱۹ و سایر اعضاء این کمیته برگزار شد از تهیه بسته تشویقی اوقافی تا بیست روز آینده برای حل مشکلات ثبتی ، مالکیتی پلاک های اوقافی واقع در محدوده بافت ­های فرسوده تهران خبر داد .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به افزایش آمار صدور اسناد مالکیتی در بافت های فرسوده ، عنوان کرد : در شش ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۰ مورد اخذ سند و رای مثبت صادر شده است در حالیکه در نیم سال ۱۴۰۲ شاهد صدور تعداد ۳۵۰ مورد اخذ سند و رای مثبت در بافت­ های فرسوده بوده­ایم که نشانگر رشد ۶ برابری نسبت به دوره مشابه بوده است .

    در این جلسه مقرر شد موضوعات محلات دارای مسائل حقوقی ، مالکیتی همچون فرحزاد، حصارک و محلات مناطق ۱۹ و ۲۰ در دستور کار بعدی کمیته حقوقی قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کارگروه ثبتی – مالکیتی با حضور معاون اداره کل دادگستری استان تهران ، نمایندگان ثبت استان و اوقاف استان تهران ، راه و ...

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    نظرات کاربران