در حال بارگذاری ...
  • بررسی وضعیت تامین اراضی استان‌ها در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست تخصصی نهضت ملی مسکن به منظور بررسی وضعیت اراضی استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد .

    نشست تخصصی نهضت ملی مسکن به میزبانی سازمان ملی زمین و مسکن و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، هادی عباسی اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام وزیر در بخش مسکن ، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، روح‌اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن ، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد .

    در این نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گزارش عملکرد خود را در حوزه تامین اراضی در طرح نهضت ملی مسکن ارائه دادند .

    همچنین در این نشست ، آمارهای مربوط به تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت الحاق اراضی به محدوده شهرها ، تأمین زمین شهرک‌ها و شهرک سازی و صنعت شهرها و آماده سازی اراضی و خدمات زیربنایی و روبنایی و راهکارهای مورد نیاز برای تسریع در این بخش ارائه خواهد شد .

    عملکرد مسکن روستایی و واگذاری زمین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن ، عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات بانکی (۹۹ ساله ، خود مالک) و اقدامات مرتبط با بازآفرینی شهری از دیگر موضوعات این نشست است .

    نشست تخصصی نهضت ملی مسکن در ادامه به بررسی اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری  در موضوع جلوگیری از احتکار زمین ، کنترل بازار اجاره بها و نظارت و بازرسی مشاورین املاک و اقدامات مرتبط خواهد پرداخت .

    در ادامه ، معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، آخرین وضعیت اتمام واحدهای مسکن و عملکرد واگذاری زمین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد .

    ارزیابی واحدهای آماده افتتاح در دهه فجر در سطح کشور از دیگر موضوعات این نشست است .




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    نظرات کاربران