در حال بارگذاری ...
  • استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی برای توسعه صنعت ساختمان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بر اهمیت ارتقای کیفیت در تولید مصالح ، استفاده بهینه از نیروی کار و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ساخت برای توسعه صنعت ساختمان تاکید کرد .

    با هدف استفاده از سیستم‌های جدید ساخت و ساز مبتنی بر فناوری‌های نوین ساختمانی برای  توسعه صنعت ساختمان که در حال حاضربه عنوان یکی از مظاهر رشد و بالندگی کشورها محسوب می‌شود ، جلسه‌ای با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، جمعی از معاونان ، مسئولان و متخصصان این دو نهاد در محل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار شد .

    در این نشست ، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بر اهمیت ارتقا کیفیت در تولید مصالح ، شیوه‌های طراحی و اجرا و سرعت دادن به روند ساخت و ساز ، رقابت در پیشرفت تکنولوژی ، استفاده بهینه از نیروی کار و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ساخت تاکید کرد . استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی در جهت توسعه صنعت ساختمان در این برهه زمانی ضروری است. به همین منظور برای ایجاد تعامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه صنعتی‌سازی و تکنولوژی‌های ساخت و اجرای سیستم‌های ساختمانی ، تشکیل جلسات تخصصی و مستمر برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در پروژه‌ها در دستور کار قرار بگیرد .

    در این جلسه در خصوص روش‌های صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان بحث و تبادل نظر شد .

    از جمله مواردی که مورد تبادل نظر قرار گرفت می‌توان به  سیستم ساختمان‌های ساخته شده سه بعدی ، سیستم ساختمانی پیش‌ساخته سریع الحداث، سیستم دیوار باربر بتن مسلح با قاب‌های عایق ماندگار ، سیستم قاب ساختمانی ساده بتن آرمه پیش ساخته و دیوار برشی بتنی درجا و سقف‌های پیش ساخته ، سیستم ساختمانی نیمه پیش ساخته بتنی متشکل از پانل‌های دیوار دو لایه و سقف و بتن درجا ، سیستم ساختمانی پیش ساخته با صفحات منفرد ساندویچی بابتن پاششی ، سیستم بتن مسلح با قالب عایق ماندگار پلیمری ، سیستم بتن مسلح کاملاپیش ساخته ، سیستم ساختمانی متشکل از پانل‌های ساندویچی بتن سبک ، سیستم قاب خمشی مختلط بتنی – فولادی تیرپیوسته‌ ، سیستم اسکلت فولادی پیش ساخته با اتصالات پیچ و مهره و سیستم لارج پنل پیش ساخته که دارای تاییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هستند، اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و از این‌رو ، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران ، محسوب می‌شود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    نظرات کاربران