در حال بارگذاری ...
  • خراسان رضوی ، فارس و کرمان پیشتاز در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

    ۲۲ هزار هکتار زمین نیز در مراحل الحاق در استان‌ها قرار دارد که اگر برای الحاق تصویب شود ، مجموعا ۵۵ هزار هکتار زمین حاصل از الحاق برای ساخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن تأمین می‌شود ، این در حالی است که سهم سازمان ملی زمین و مسکن در تأمین زمین برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ظرفیت مجموع اراضی تأمین شده و در مراحل الحاق را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دانست و گفت : خراسان رضوی ، فارس و کرمان سه استان پیشتاز در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده اند .

    ارسلان مالکی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد ، وضعیت اراضی تأمین شده در محدوده شهرها را توضیح داد و گفت : زمین تامین شده حاصل از شناسایی اراضی داخل محدوده یا الحاق اراضی تا کنون به ۳۵ هزار و ۴۴ هکتار رسیده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ۲۲ هزار هکتار زمین نیز در مراحل الحاق در استان‌ها قرار دارد که اگر برای الحاق تصویب شود ، مجموعا ۵۵ هزار هکتار زمین حاصل از الحاق برای ساخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن تأمین می‌شود ، این در حالی است که سهم سازمان ملی زمین و مسکن در تأمین زمین برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود . سایر اراضی مورد نیاز در شهرها و شهرهای جدید را از طریق الحاق و توافق با بخش خصوصی تامین خواهیم کرد .

    وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان واحد شرایط نهضت ملی مسکن در استان‌ها گفت : استان‌های فارس ، خراسان رضوی و کردستان بیشترین متقاضی و شاهرود و جنوب کرمان کمترین متقاضی را دارند .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد : در استان‌های خراسان رضوی ، فارس و کرمان بیشترین زمین تامین شده اما با توجه با تعداد بالای متقاضیان در این استان‌ها ، تامین اراضی باید ادامه یابد .

    در ادامه این نشست ، مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به تفکیک گزارشی از وضعیت اراضی شناسایی شده ، الحاق شده و در حال الحاق ارائه دادند .




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    نظرات کاربران