در حال بارگذاری ...

یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در حال ساخت است

هیچ مشکلی جز سرعت دادن به پرداخت تسهیلات در اجرای این پروژه بزرگ وجود نداشته و تمام تلاش ما بر این است تا این طرح را تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم . یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در حال اجرا است که ما سعی می‌کنیم بخشی از منابع مورد نیاز آنها را با همکاری این نهادهای حمایتی تأمین کنیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در حال اجرا است که ما سعی می‌کنیم بخشی از منابع مورد نیاز آنها را با همکاری این نهادهای حمایتی تأمین کنیم .

محبوب حیدری اظهار کرد : برای ۳۰ هزار متقاضی زمین تهیه و اقدامات احداث را در مراحل مختلف آغاز کردیم . به تناسب آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات روند احداث نهضت ملی مسکن در حال انجام است و بانک‌ها نیز موظف هستند پرداخت تسهیلات را تا ۵۵۰ میلیون تومان برای سنتی سازها و ۳۰ درصد افزایش برای صنعتی سازها انجام دهند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تشکیل جلسات منظم هفتگی مسئولان کشوری و استانی در پیگیری طرح نهضت ملی مسکن و رفع موانع احتمالی اشاره کرد و ادامه داد : هیچ مشکلی جز سرعت دادن به پرداخت تسهیلات در اجرای این پروژه بزرگ وجود نداشته و تمام تلاش ما بر این است تا این طرح را تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم . یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در حال اجرا است که ما سعی می‌کنیم بخشی از منابع مورد نیاز آنها را با همکاری این نهادهای حمایتی تأمین کنیم .

دبیر شورای مسکن استان بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن را شهرک شهید سلیمانی به مساحت ۶۰۰ هکتار با ساخت ۱۵ هزار واحد یادآور شد و گفت : این پروژه در قالب ۱۳ سایت به صورت سنتی و صنعتی در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود در ۲ سال آینده بخش عظیمی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شود . تا پایان سال۳۶۰ واحد مسکن آماده افتتاح خواهد شد و مابقی پروژه‌ها نیز درسال‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد .

وی پروژه ۴۶۰ واحدی شهید یسری اندیشه۳ را با پیشرفت مناسب یادآور شد و اظهار کرد : احداث این پروژه‌ها به همت ستاد اجرایی امام با کیفیت مناسب در حال انجام است و ما در نهضت ملی مسکن حتی یک مورد انصرافی را نیز در اردبیل و سایر شهرها شاهد نیستیم .

۵۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب پروژه‌های صنعتی سازی در شهرهای مشگین‎‌شهر و اردبیل در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : در شهرهای مشگین‎‌شهر و اردبیل در قالب پروژه‌های صنعتی سازی به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست که بانک‌های عامل برای استفاده‌کنندگان از این فناوری‌های نوین با ۳۰ درصد رشد تسهیلات پرداختی و مصوب را انجام می‌دهند .

حیدری شهرک شهید خراسانی را در قالب ۵۱۰ واحد یادآور شد و خاطرنشان کرد : به غیر از بنیاد مسکن که به خاطر برخی موانع در اجرای پروژه تأخیر و تعلل داشته، با همت سایر پیمانکاران پروژه‌ها با سرعت در حال اجرا است .

وی به پروژه ۲۹۴ واحدی سپاه و۸۰ واحدی صدا و سیما اشاره کرد و گفت : پروژه میراشرف به تعداد ۱۵۰ واحد در مراحل اولیه اجرا است که امیدواریم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این پروژه نیز به سرعت به سرانجام برسد .




مطالب مرتبط

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

نظرات کاربران