در حال بارگذاری ...

آیین نامه مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی به استان ها ابلاغ شد

از طریق روش‌های مختلف تهاتر زمین سعی شد خلأها پوشش داده شود . همچنین تلاش می‌شود تعهدات مسکن مهر تعیین تکلیف شوند که در این راستا از تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی عبور کردیم و سعی می‌شود آنان که درصد پیشرفت بالاتر دارند ، هرچه سریع‌تر انجام شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی از تدارک ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: ۱۰۵ هزار مسکن مهر تا کنون تکمیل شده است و تعیین تکلیف مابقی آن در دستور کار است .

مهرداد بذرپاش در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن با حضور مدیران ملی و استانی و مسؤلین مرتبط که در استان های سراسر کشور در حوزه مسکن تصمیم‌گیری و ایفای نقش می‌کنند ، گفت : امروز در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و عملکردها در بخش های مختلف مسکن و ظرفیت‌هایی که در حوزه آماده سازی و کمک به پروژه نهضت ملی وزارت راه و شهرسازی را یاری می کند ، بحث و تبادل نظر شد که کلیه پروژه ها در چندبخش مرور می‌شود .

بذرپاش ادامه داد : یک بخش تأمین زمین است که با رصد وضعیت آن ، رشد خوبی محرز است و امروز با بیش از ۵۱ هزار هکتار که ۱۵ هزار هکتار در قالب شهرک های جدید و مابقی در حوزه الحاق به محدوده است، جهش قابل توجهی صورت گرفته است . ۹۲ شهرک جدید نیز در دستور کار است و برخی از آن‌ها در استان به تایید رسیده است که البته مسیر تصویب با رعایت تمام جوانب و ملاحظات انجام می‌شود و این مسیر تا آخر سال با سرعت  ادامه می یابد . در بخش‌های مسکن حمایتی بافت فرسوده ، خودمالکی و... در فازهای مختلف با پیشرفت های مختلف تا پایان سال به سرانجام می رسد.

بذرپاش اصلی ترین فاکتورهایی که ساخت را شدت می‌بخشد را آورده متقاضی و تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت : بانک ها تا کنون رشد ۲۱ درصدی در تعهد داشته اند اما کافی نیست و نمی‌تواند مارا به نقطه قابل قبول برساند . جلسات شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور به صورت مرتب برگزار می‌شود و مصوبات خوبی نیز به تصویب رسیده است . همچنین به همراهی تیم‌های مختلف بازرسی، جلسات مشترک زیادی با بانک مرکزی داشته‌ایم تا در ۵_۶ ماه باقی مانده تا پایان سال عملیات ساخت شتاب بگیرد .

تکمیل ۱۰۵ هزار مسکن مهر و تعیین تکلیف مابقی پروژه‌های آن

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : از طریق روش‌های مختلف تهاتر زمین سعی شد خلأها پوشش داده شود . همچنین تلاش می‌شود تعهدات مسکن مهر تعیین تکلیف شوند که در این راستا از تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی عبور کردیم و سعی می‌شود آنان که درصد پیشرفت بالاتر دارند ، هرچه سریع‌تر انجام شوند .

لزوم تبعیت از قانون جهش تولید مسکن در مناطق آزاد

وی با اشاره به پیگیری مصوبات شورای عالی مسکن و تعاملات مربوط به حوزه راه و شهرسازی درباره‌ی زمین‌های مناطق آزاد مثل جزایر کیش و قشم گفت: مناطق آزاد قوانین خاص دارند اما قانون مادر، قانون جهش تولید مسکن است  که همه جا جاری و ساری است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در برخی از استان‌ها مشکل تأمین زمین داریم مثل مناطق کوهستانی یا اراضی کشاورزی مثل کردستان، ایلام و لرستان که مقرر شده بخشی از طریق شهرک‌های جدید که در مجاورت شهرهاست و همچنین نقاط روستایی پوشش دهیم.

تدارک ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای سراسر کشور تا پایان سال

وی با بیان ساخت شهرک ها و روستاهایی که در حریم شهرها هستند، تصریح کرد: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای سراسر کشور تدارک می بینیم و این خط تلاش جدید ماست . آماده سازی زمین در مقیاس میلیونی نیز پروژه گسترده و مفصلی است و منابع مالی زیادی طلب می کند که امسال بخشی از آن از طریق واگذاری به قرارگاه خاتم الانبیا، قرارگاه امام حسن و شهرداری‌ها واگذاری انجام شد و سبب شد که عملیات آماده سازی سرعت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آورده مردم گفت: متقاضیان نسبت به پیشرفت پروژه‌ها اعتماد می کنند و آورده تزریق می‌کنند .

رشد تولید و کاهش تورم با تأمین مسکن

وی ادامه داد: ما دو هدف در کشور داریم، رشد تولید و کاهش تورم که سهم عرضه گسترده‌تر زمین و مسکن برای کاهش تورم ، چشمگیر است و این موضوع نیازمند منابع مالی است . رشد تولید نیز به مسکن مربوط می‌شود که اگر دستگاه‌های اقتصادی به دنبال رشد تولید و افزایش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی هستند . این رشد تولید از مسیر مسکن می‌گذرد و از بانک ها می خواهیم با تزریق منابع این مهم را انجام دهند.

وی در خصوص سرعت نهضت ملی و نقش انبوه سازان گفت : نهضت ملی مسکن یعنی همه اجزایی که در ساخت و ساز ایفای نقش می کنند پای کار باشند که در این راستا آوردن مجموعه های مختلف از جمله انبوه سازان و دیگر نهادها و گروه‌ها ، در برنامه بوده است ، آیین نامه مشارکت نقدی و غیرنقدی نیز به استان ها ابلاغ شده است که ایجاد انگیزه کنند .

بذرپاش در خصوص تأمین مصالح ساختمانی و قیمت زمین توضیح داد : در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ، قیمت زمین تقریبا صفر شده است و هزینه ساخت مربوط به مصالح است که رییس جمهور نیز در این حوزه کاهش قیمت تمام شده را خواستار شدند . فولاد و سیمان بخش اعظم مصالح را تشکیل می دهند و هرروز تأخیر برای خروج این دو از بورس مایه خسران است و این موضوع کارشناسی شده است .

همچنین در حوزه قیمت تمام شده مسکن ، عوارض شهرداری‌ها و بیمه نیز تا بخش قابل توجهی کاهش داده شد . از سوی دیگر قیمت عوارض و بیمه‌های ساخت نیز حداقلی است. نهضت ملی مسکن یعنی مشارکت همه اجزای کشور که امیدواریم با همکاری همه سازمان‌ها و اجزای مختلف ، به درستی به سرمنزل مقصود برسد .




مطالب مرتبط

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

|

بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

|

نظرات کاربران