در حال بارگذاری ...
  • رصد لحظه به لحظه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها با سامانه داشبورد مدیریتی

    تلاش می‌شود ارزیابی‌ها از عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن در بازه‌های سه ماهه انجام شود و بستر فعالیت رقابتی را برای استان‌ها فراهم کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن گفت : سامانه داشبورد مدیریتی وضعیت نهضت ملی مسکن در هر استان را بر اساس ۸۴ شاخص کمی و ۴ شاخص کیفی نشان می‌دهد .

    فاطمه سادات حمیدیان درباره داشبورد مدیریتی که در این سازمان رونمایی شد ، با بیان اینکه داشبورد مدیریتی ، برنامه اجرایی یک ساله سازمان ملی زمین و مسکن است ، گفت : بیش از دو دهه این برنامه اجرایی به صورت دستی تکمیل می‌شد اما در حال حاضر اطلاعات وارد داشبورد مدیریتی شده و گزارش‌های تحلیلی بر اساس این داده‌ها استخراج می‌شود .

    حمیدیان افزود : این گزارش‌ها در سه بخش مدیریت زمین ، مدیریت منابع و مدیریت ساخت و بر اساس شاخص‌های تدوین شده در برنامه اجرایی ارائه می‌شود .

    وی درباره شاخص‌های برنامه اجرایی اظهار کرد: این شاخص‌ها با توجه به موقعیت هر استان ضریب وزنی متفاوت دارد که شامل ۸۴ شاخص کمی و ۴ شاخص کیفی است و وضعیت استان را در لحظه به تصویر می‌کشد.

    معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد : بر اساس این گزارش‌ها عملکرد هر استان در نهضت ملی مسکن و فاصله آن با برنامه یا اهداف پیش‌بینی شده مشخص می‌شود . تلاش می‌شود ارزیابی‌ها از عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن در بازه‌های سه ماهه انجام شود و بستر فعالیت رقابتی را برای استان‌ها فراهم کند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

    |

    تلاش بر این است که با اخذ اسناد تک برگی و با پایش درست اراضی که توسط پنجره واحد مدیریت زمین در حال انجام است بتوانیم از تعدی و تعرض به اراضی دولتی جلوگیری کنیم .

    |

    نظرات کاربران