در حال بارگذاری ...
  • تامین ۴۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شهر اراک در توافق با بخش خصوصی

    در شهر دلیجان زمین ۳۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده و قرار است به محدوده الحاق شود که ۶۸ هکتار آن در قالب طرح جامع الحاق شده و مصوبات استانی را اخذ کرده است . در شهر خمین هم زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با تغییر کاربری در حال تامین است و یک‌هزار واحد مسکونی نیز در این شهر در حال ساخت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از تامین ۴۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اراک و در قالب توافق با بخش خصوصی خبر داد و گفت :‌ از همه روش‌های تامین زمین استفاده شده و استان مرکزی مشکل چندانی در تامین زمین ندارد .

    حمید انعامی درباره وضعیت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان اظهار کرد : ۱۵۰ هزار نفر متقاضی در استان مرکزی ثبت نام کردند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط شناخته شده اند . غیر از واحدهای خودمالکی و روستایی ، حدود ۲۵ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن استان مرکزی در حال ساخت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه در برخی شهرهای استان زمین به میزان کافی هنوز نهایی نشده است ، گفت : برای تامین اراضی در شهرهای اراک ، خمین ، دلیجان و محلات برنامه‌ریزی شده و در حال تایید است .

    انعامی توضیح داد : در شهر دلیجان زمین ۳۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده و قرار است به محدوده الحاق شود که ۶۸ هکتار آن در قالب طرح جامع الحاق شده و مصوبات استانی را اخذ کرده است . در شهر خمین هم زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با تغییر کاربری در حال تامین است و یک‌هزار واحد مسکونی نیز در این شهر در حال ساخت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد : در شهر اراک ۱۰ هزار واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۱۵۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح در حال ساخت است . در توافق با بخش خصوصی ، زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار برای اراک در حال تامین است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی یادآور شد : از تمام روش‌های تامین زمین از جمله الحاق ، توافق با مالکین ، تغییر کاربری و تفاهم با دستگاه‌های مختلف مثل وزارت جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح در استان مرکزی استفاده شده و مشکل چندانی برای تامین زمین در این استان وجود ندارد .




    مطالب مرتبط

    کلیه متقاضیانی که پیامک دریافت می کنند می بایست بر اساس مهلت مقرر ( ۲ روز) با مراجعه به سایت www.epronema.ir نسبت به انتخاب سایت پروژه خود اقدام کنند .

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    نظرات کاربران