در حال بارگذاری ...
  • حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان‌ها تسهیل می‌شود

    بر اساس ظرفیت قانون بودجه در تبصره ۱۱ مبنی بر واگذاری اراضی در قالب مشارکت با سرمایه‌گذاران ، ساخت و ساز توسط سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و بخشی از این واحدها برای دهک‌های اول و دوم استفاده می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت : بر اساس ظرفیت قانون بودجه در خصوص واگذاری اراضی در قالب مشارکت با سرمایه‌گذاران و ساخت و ساز توسط آن‌ها در نهضت ملی مسکن ، دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری نوین سازمان ملی زمین و مسکن با ایجاد ارزش افزوده در اراضی ، شرایط حضور سرمایه‌گذاران در استان‌ها را تسیل می‌کند .

    محمدمهدی بلوردی درباره کارگاه آموزشی سرمایه‌گذاری و مشارکت که در دومین روز نشست تخصصی نهضت ملی مسکن برگزار شد ، توضیح داد : در این کارگاه به شرح وظایف دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری نوین سازمان ملی زمین و مسکن پرداخته شد که سال گذشته با هدف ایجاد ارزش در اراضی حریم و داخل محدوده سازمان ایجاد شده بود .

    بلوردی در خصوص هدف و مسئولیت اصلی دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری نوین گفت : هدف این است که پهنه‌بندی کاربری‌ها برای اراضی ملی داخل حریم که متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن انجام شود و ارزش افزوده برای کاربری‌های مجاز در حریم فراهم کند . این کار مزیت‌هایی از جمله شناسایی اراضی واقع در حریم با ظرفیت و قابلیت بارگذاری مسکونی را به دنبال دارد .

    عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد : همچنین با تعیین کاربری‌های مجاز در حریم و حرائم خطوط نیرو مثل خطوط برق ، آب و گاز و یا جاده‌های مواصلاتی ، راه‌آهن و خطوط انرژی و همچنین پهنه‌های مربوط به محیط زیست و میراث فرهنگی ، نقشه‌های آن‌ها تدقیق می‌شود و به این ترتیب اگر اداره کلی بخواهد زمینی را به سرمایه‌گذاران واگذار کند ، پس از انجام مطالعات دیگر نیاز به استعلام از دستگاه‌ها نیست .

    بلوردی ادامه داد : با تدقیق این نقشه‌ها فرصت سرمایه‌گذاری در استان‌ها فراهم می‌شود و زمان رسیدن به انجام یک طرح کوتاه می‌شود ، همچنین هزینه‌های سرمایه‌گذاری هم به دلیل آب و برق و گاز مشترک در آن پهنه‌ها کاهش می‌یابد .

    وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص ایجاد ارزش افزوده در اراضی داخل محدوده که کاربری مسکونی دارند ، گفت : بر اساس ظرفیت قانون بودجه در تبصره ۱۱ مبنی بر واگذاری اراضی در قالب مشارکت با سرمایه‌گذاران ، ساخت و ساز توسط سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و بخشی از این واحدها برای دهک‌های اول و دوم استفاده می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در روزهای اخیر یک قطعه زمین دولتی به مساحت ۴۴۸ متر مربع ...

    |

    نظرات کاربران