در حال بارگذاری ...
  • اطلس سرمایه‌گذاری در شهرها و شهرک‌های جدید نوار ساحلی جنوب تدوین می‌شود

    فرآیند مطالعات احداث ۳ شهر جدید تیس ، مکران و خلیج‌فارس در نوار ساحلی جنوب و آغاز جمعیت‌پذیری آنها در سال آینده آغاز می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ در نشستی با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونین حوزه مسکن بر تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید و شهرک های نوار ساحلی برای برگزاری نخستین همایش تامین مالی مسکن در شهرها و شهرک‌های ساحلی جنوب تاکید شد .

    نشست مقدمات برگزاری همایش و رویداد تامین مالی مسکن با نگاه ویژه به تامین مالی شهرهای جدید با حضور روح‌الله اکبری دستیار ویژه راه و شهرسازی در بخش مسکن ، محسن احمدی مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی ، ایمان اسلامیان دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی ، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، محمد آیینی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، محمد مهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن ، نمایندگانی از بانک مسکن و سایر مجموعه‌های مرتبط برگزار شد .

    در این نشست مقرر شد تا ضمن تشکیل دو کارگروه عملی - محتوای و اجرایی ، اطلس فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه ، تدوین و در زمان همایش برای معرفی به سرمایه گذاران ارایه شود .

    نخستین همایش تامین مالی مسکن در شهرها و شهرک‌های ساحلی مقرر است تا در آذرماه تشکیل شود تا سیاست حاکمیت برای استقرار سکونت و اشتغال در نوار ساحلی جنوب و برای چهار استان سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان محقق شود.

    در همین رابطه ، برای سکونت‌پذیری و اجرای طرح‌های توسعه در این مناطق ، احداث چندین شهر جدید و شهرک مسکونی در برنامه قرار گرفته است .

    به گفته علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، فرآیند مطالعات احداث ۳ شهر جدید تیس ، مکران و خلیج‌فارس در نوار ساحلی جنوب و آغاز جمعیت‌پذیری آنها در سال آینده آغاز می‌شود .

    همچنین به گفته وی ، تدوین بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری در منطقه مکران در دست مطالعه است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و ...

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    نظرات کاربران